Performancing Metrics

انقراض گیاهان جهان | اتاق خبر
کد خبر: 341278
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 15:09
گیاهان سراسر جهان در وضعیت نگران کننده ای قرار دارند زیرا پیش بینی می شود ۲۰ درصد تمام گونه های گیاهی زمین در معرض انقراض نسل قرار داشته باشند

اتاق خبر: تازه ترین بررسی دانشمندان حکایت از آن دارد که توده های گیاهی سراسر زمین در حال تغییر بوده و بخش مهمی از آنها رو به نابودی هستند.

این بررسی ها نشان می دهد که ۲۰ درصد گونه های مختلف گیاهی سراسر زمین به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارند.

این ارزیابی ها که با نگرانی های زیادی نیز همراه بوده است مبتنی بر نخستین ارزیابی جهانی از وضعیت گیاهان سراسر جهان ارایه شده که توسط Royal Botanic Gardens لندن انجام شده است.

داده هایی که از آنها در این گزارش به آن استناد شده از آمارهای اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت استخراج شده است. همچنین از تصاویر ماهواره ای استفاده شده است که در حد فاصل سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ ثبت شده است.

بر اساس این گزارش گیاهان متعلق به خانواده شاه پسندها متحمل بیشترین تغییرات بوده اند به طوریکه بیش از یک چهارم زمینهایی که چنین گیاهانی در آن می رویند طی مدت تنها یک دهه دستخوش تغییرات زیادی شده اند. تحقیقات بیشتر نشان داده که بخش زیادی از این زمینها به مزارع پرورش میگو و زمینهای گلف تبدیل شده اند.

پس از این نوع پوششهای گیاهی، درختان دارای برگهای همیشه سبز نظیر کاجها قرار دارند که در مناطق زیرحاره ای زمین رشد می کنند. این مطالعه نشان داده که ۲۵ درصد از پوشش این گیاهان در سراسر زمین از بین رفته است.

منبع: مهر

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید