Performancing Metrics

ناتو کنار ترکیه ایستاده است | اتاق خبر
کد خبر: 341281
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 15:24
دبیرکل ناتو:
دبیرکل ناتو در تماسی تلفنی با وزیر خارجه ترکیه با وی درباره اوضاع سوریه گفتگو کرد. وی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به وخامت اوضاع در شهر مرزی "کیلیس" ترکیه که اخیرا هدف چندین حمله راکتی داعش از سوریه قرار گرفته است، با ترکیه ابراز همبستگی کرد. این حملات جا

 به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، دبیرکل ناتو در تماسی تلفنی با وزیر خارجه ترکیه با وی درباره اوضاع سوریه گفتگو کرد. وی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به وخامت اوضاع در شهر مرزی "کیلیس" ترکیه که اخیرا هدف چندین حمله راکتی داعش از سوریه قرار گرفته است، با ترکیه ابراز همبستگی کرد. این حملات جان چندین غیرنظامی را گرفت.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد: ناتو در مواجه با چنین حملاتی کنار ترکیه ایستاده است. من نسبت به وخامت اوضاع در کیلیس و اینکه این شهر مستقیما هدف حملات داعش قرار دارد که امنیت ترکیه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نگرانم.

وی افزود: من از کشته شدن اتباع ترکیه‌ای در کیلیس به شدت متاسفم و به مردم ترکیه و خانواده قربانیان تسلیت می‌گویم. ناتو همبستگی خود را با ترکیه اعلام می‌کند. این ائتلاف تدابیر بازدارنده برای تقویت امنیت ترکیه را در پیش گرفته است و تا جایی که لازم باشد به این کار ادامه می‌دهد.

استولتنبرگ همچنین روز دوشنبه با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت‌وگوی تلفنی داشت و دو طرف در مورد شرایط کنونی سوریه و نیز تهدیدات کنونی علیه ترکیه گفت‌وگو کردند.

شهر کیلیس تنها شش کیلومتر با مرز سوریه فاصله دارد. شهرها و استان‌های ترکیه مکررا از اواسط ژانویه هدف حملات مرزی قرار گرفته‌اند. به گفته فرماندار محلی در استان کیلیس 20 تن کشته شده و حدود 70 تن دیگر بر اثر حملات راکتی مجروح شده‌اند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید