Performancing Metrics

نگرانی های منطقه ای ایران و آلمان | اتاق خبر
کد خبر: 341294
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 16:14
معاون وزارت خارجه آلمان خبر داد:
معاون وزير خارجه آلمان گفت: ايران و آلمان نگراني هاي زيادي درمورد شرايط منطقه و بي ثباتي موجود در آن دارند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، ماركوس ادرر معاون وزير خارجه آلمان كه به تهران سفر كرده است امروز - سه شنبه - با علي اكبر ولايتي رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار و گفت و گو كرد و پس از آن در نشست خبري مشترك كرد.
معاون وزير خارجه آلمان به محورهاي اين ديدار اشاره كرد و افزود: صحبت هاي بسيار خوبي با ولايتي داشتيم و نه تنها درمورد مسايل و روابط دوجانبه و منطقه اي و درمورد سوريه، يمن و عراق نيز گفت و گو كرديم.
ادرر ادامه داد: ايران و آلمان توافق دارند كه راه حل نظامي براي سوريه وجود ندارد و نيازمند يك راه حل مسالمت آميز با مشاركت مردم سوريه است و در اين زمينه آقاي دي ميستورا نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل مي تواند اين مسير را هموار و هدايت كند.
وي به دسترسي به كمك هاي بشردوستانه و ايجاد يك روند سياسي براي دولت انتقالي در سوريه براي آينده بهتر اين كشور تاكيد كرد.
معاون وزير خارجه آلمان در ادامه درمورد حضور گروه هاي تروريستي در منطقه گفت: لازم است تا با گروه‌هاي تروريستي از جمله جبهه ‌النصره كه در اصل شاخه‌اي از القاعده هستند، مقابله شود.
ادرر ادامه داد: از سوي ديگر لازم است طرفين درگيري در سوريه با طرف ديگري كه مورد قبول آنها است وارد مذاكره شوند.
وي به مذاكرات با طرف‌هاي سوري اشاره كرد و اظهارداشت: ما در خصوص بمباران بيمارستان و استفاده نكردن از بمب‌هاي خوشه‌اي و لزوم پيدا كردن راه‌حل صلح‌آميز با طرف‌هاي سوريه‌اي هم صحبت كرده‌ايم.
وي ادامه داد: در گفت‌وگوهاي با آقاي ولايتي در اين زمينه اتفاق نظر داشتيم كه در مورد لبنان لازم است در اسرع وقت رييس جمهوري جديدي انتخاب شود و بايد توجه كرد كه احزاب اين كشور در اين زمينه اختلاف نظر دارند ولي لبنان براي غلبه بر بحران داخلي نياز به ثبات دارد و بايد بدانيم اين كشور با بحران پناهجويان روبروست. آلمان براي برقراري ثبات در لبنان نيز تمايل به همكاري دارد.
وي ادامه داد: در گفت‌وگوهاي انجام شده با آقاي ولايتي در رابطه با موضوع يمن توافق عمده‌اي داشتيم و معتقديم راه‌حل صلح‌آميز براي اين كشور نيز لازم است و خوشحاليم كه طرفين يمني در حال گفت‌وگو هستند و ما براي بازسازي اين كشور مايل به همكاري بيشتري هستيم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید