Performancing Metrics

تلاش اردوغان برای طرح شکایت | اتاق خبر
کد خبر: 341324
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 16:59
آسوشیتدپرس گزارش داد:
وکیل رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید، با تشدید تنش‌ها درباره شعر طنز آمیز درباره این مقام سیاسی وی به دنبال شکایت از رئیس یکی از بزرگترین انتشاراتی‌های آلمان است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، وکیل رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید، با تشدید تنش‌ها درباره شعر طنز آمیز درباره این مقام سیاسی وی به دنبال شکایت از رئیس یکی از بزرگترین انتشاراتی‌های آلمان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آسوشیتدپرس، مدیرعامل انتشاراتی اکس اسپرینگر آلمان پیش از این با کمدین تلویزیونی‌ این کشور که شعری طنز و تمسخر آمیز درباره رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نوشته بود، ابراز همدلی کرده بود.

وی در نامه‌ای سرگشاده که در روزنامه رسمی آلمان منتشر شد به سنت حفظ آزادی عقاید، هنر و طنز در آلمان اشاره و از آن تقدیر کرده بود.

در همین حال وکیل آلمانی اردوغان اعلام کرده است که این سیاستمدار به دلیل تاکید مداوم مدیرعامل این انتشاراتی بر محتوای عالی شعر طنز مذکور علیه وی طرح دعوی کرده است.

وکیل اردوغان به دنبال حکمی است که به موجب آن مدیرعامل اسپرینگر دیگر نتواند واژه‌هایی را که در این شعر به اردوغان برمی‌گردد، تکرار کند.

این شعر طنز تنش سیاسی را در روابط دو کشور ایجاد کرد تا جایی که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان متعهد شد تا به درخواست طرف ترکیه‌ای مبنی بر تشکیل پرونده برای جان بوئمرمان، شاعر این شعر و مجازات وی به اتهام توهین به یک رهبر خارجی عمل کند.

در این میان انتشارات اسپرینگر اعلام کرده، تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره پرونده علیه مدیرعامل به آن ابلاغ نشده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید