Performancing Metrics

عربستان مدعي رهگيري يك فروند موشك بالستيك يمني شد | اتاق خبر
کد خبر: 341350
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 17:39
عربستان سعودي مدعي شد كه يك فروند موشك بالستيك شليك شده از سوي يمن را رهگيري و منهدم كرده است.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاري رويترز، عربستان روز دوشنبه اعلام كرد كه يك فروند موشك بالستيك شليك شده از سوي يمن را پيش از اصابت به هدف ٬ رهگيري و منهدم كرد.

خبرگزاري رسمي عربستان بدون اشاره به جزييات مربوط به نوع موشك و هدف آن ، اين خبر را اعلام كرد. عربستان در حالي چنين ادعايي را مطرح مي كند كه پيش از اين بارها تاكيد كرده بود همه موشك ها و سلاح هاي نيروهاي يمني را نابود كرده است .
رياض در راس ائتلافي از كشورهاي هم پيمانش ٬ فروردين سال گذشته به بهانه حمايت از دولت مستعفي يمن مداخله نظامي خود را در اين كشور آغاز كرد. كميته هاي مقاومت مردمي يمن معروف به انصارالله كه تامين امنيت بخش هاي وسيعي از اين كشور از جمله شهر صنعا (پايتخت) را بر عهده دارند ٬ در واكنش به اين تجاوز ٬ بارها مواضع عربستان را هدف قرار داده اند.
از سوي ديگر رويترز به نقل از شرف لقمان سخنگوي ارتش يمن نوشت: اين موشك با هدف پايگاهي نظامي در خميس مشيط در جنوب غربي عربستان شليك شد. اين پايگاه نظامي در گذشته نيز بارها هدف آتش نيروهاي يمني قرار گرفته است.
لقمان در گفت و گو با خبرگزاري رسمي يمن (سبا)، اين حمله موشكي را پاسخي به حمله هاي هوايي عربستان از زمان آغاز آتش بس در يمن توصيف كرد.
بر اثر حمله هاي اخير ائتلاف عربستان كه در نقض آتش بس اخير اين كشور و همزمان با برگزاري گفت و گوهاي صلح صورت گرفته، دهها غيرنظامي كشته شده اند.
وي اضافه كرد كه نيروهاي انصارالله به آتش بس پايبند هستند اما حق پاسخ به هر حمله اي را براي خود محفوظ مي دانند.
ائتلاف عربستان در ماه ژانويه (دي/بهمن) آتش بس قبلي يمن را لغو كرد.
گفت و گوهاي صلح يمن كه از روز 21 آوريل (2 ارديبهشت) در كويت آغاز شده است، دوشنبه ادامه يافت. اسماعيل ولد الشيخ احمد فرستاده ويژه سازمان ملل در يمن كه هدايت گفت و گوها را بر عهده دارد، طرفين را به انعطاف بيشتر براي خاتمه دادن به جنگ اين كشور ترغيب كرد.
بر اساس آمارهاي سازمان ملل، از زمان آغاز جنگ يمن در فروردين 94 تاكنون٬ بيش از شش هزار و 400 غيرنظامي كشته و دو ميليون و 800 هزار نفر در اين كشور فقير عربي آواره شده اند. آمار منابع داخلي يمن از قربانيان مداخله نظامي در اين كشور بسيار بالاتر است.
فرستاده ويژه سازمان ملل در خصوص اوضاع كنوني در يمن گفت : يمن اكنون در دوراهي آتش بس قرار دارد؛ مي تواند پيش برود و صلح را محقق كند يا آن كه به خانه اول برگردد. آن چه از هيات هاي دو طرف به من گفته شده٬ اميدوار كننده است اما نبايد فراموش كرد كه چالش هاي زيادي در راه و شكاف ميان دو طرف همچنان چشمگير است.
گفت و گوهاي جاري ٬ سومين دوره مذاكرات صلح يمن است. دو دوره قبلي كه در ماه هاي ژوئن (خرداد/تير) و دسامبر (آذر/دي) سال گذشته در سوئيس برگزار شد، نتيجه اي به همراه نداشت.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید