Performancing Metrics

الگويابي ايران از چين | اتاق خبر
کد خبر: 341352
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 17:48
دنياي اقتصاد:
روزنامه دنياي اقتصاد در شماره سه شنبه 21 ارديبهشت در تشريح تيتر يك آورد كه مركز پژوهش‌هاي مجلس در گزارشي با تامل بر تجربه چين و الگويابي ايران از دستاوردهاي اين كشور، به اين سوال پاسخ داده كه چگونه سياست خارجي به اقتصاد يارانه بدهد.

اتاق خبر - اين روزنامه با درج عنوان در «خان‌طومان» چه اتفاقي افتاد، نوشت: تحولات ميداني در استان حلب با تصرف روستاي خان طومان وارد مرحله جديدي شده است. سير سريع اين تحولات نيز مقامات ايران را به واكنش واداشته است. در همين راستا علي شمخاني، دبير شوراي‌عالي امنيت ملي اعلام كرد: «قطعا ايران با متحدان خود يعني روسيه، سوريه و حزب‌الله، اين موضوع را به‌عنوان يك نقض عمده حساب‌شده مبتني بر برنامه‌ريزي از قبل، دنبال خواهد كرد و اين حادثه را بي‌پاسخ نخواهيم گذاشت.»
روزنامه دنياي اقتصاد با انتشار عنوان كجراهه اصلاح نظام بانكي، آورد: مجلس نهم دو هفته مانده به پايان دوره كاري خود بررسي طرح عمليات بانكداري بدون ربا را براساس اصل85 قانون اساسي تصويب كرد. براساس اين اصل، اختيارات صحن علني به كميسيون تخصصي تفويض مي‌شود. كارشناسان اين اقدام مجلس را تعجيل در مهم‌ترين قانون بازار پول مي‌دانند. به باور كارشناسان، اصلاح نظام بانكي بايد در مسير طبيعي و در قالب ارائه لايحه از سوي نهاد تخصصي باشد. در غير اين‌صورت هرگونه اقدامي به منزله كج‌راهه تلقي خواهد شد و بر پيچيدگي‌هاي كار مي‌افزايد. «دنياي اقتصاد» در گزارشي با اشاره به پيشينه اين طرح به بررسي نگاه مدافعان و منتقدان و عواقب اجرايي شدن طرح پرداخته است.
اين روزنامه با انتخاب عنوان اخراج عربستان از گروه بيست؟، نوشت: اقتصاد عربستان به لطف درآمدهاي هنگفت نفتي در سال‌هاي اخير رشد سريعي را تجربه كرده؛ اما كاهش قيمت نفت هزينه سنگيني بر اقتصاد اين كشور تحميل كرده است؛ به‌طوري‌كه صندوق بين‌المللي پول برآورد مي‌كند عربستان سعودي حدنصاب مقدار توليد ناخالص داخلي موردنياز براي عضويت در گروه 20 را از دست خواهد داد و از اين گروه خارج خواهد شد. حتي با فرض افزايش قيمت نفت به بشكه‌اي 102 دلار تا سال 2030، اين كشور با كسري بودجه شديد و كاهش ذخاير ارزي رو‌به‌رو خواهد بود.
روزنامه دنياي اقتصاد با تحليل عنوان راه فرار «ابرشهر»ها از دو عارضه، آورد: دولت‌هاي محلي 5 شهر نه‌چندان بزرگ جهان كه كاملا با مشكلات شاخص «ابرشهر»هاي امروزي دست به گريبان هستند، موفق شدند به كمك 4 نوع ابتكار شهري، شاخص‌هاي سكونت‌پذيري شهرهاي تحت مديريت خود را براي ساكنان فعلي و جمعيت رو به افزايش، بهبود ببخشند. اين 5 شهر اگر چه به لحاظ وسعت جغرافيايي و ميزان جمعيت ساكن، به مراتب كوچك‌تر از يك ابرشهر هستند اما به لحاظ ابعاد دو عارضه مشترك در شهرهاي بزرگ كه شامل «كمبود مسكن» و «شدت ترافيك در خيابان‌ها» مي‌‌شود، با هم برابري مي‌كنند.
اين روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «تاملي در طرح اصلاح نظام بانكي» را به قلم يدالله اثني‌عشري منتشر كرد و به يادداشت «بوي پوپوليسم» نوشته موسي غني نژاد پرداخت.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید