Performancing Metrics

انتقاد لاهوتی از کاهش 8 درصدی نرخ خرید تضمینی چای | اتاق خبر
کد خبر: 341371
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 18:31
نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم، گفت: نرخ خرید تضمینی چای از 18 به 10 درصد کاهش یافته است.

اتاق خبر: مهرداد لاهوتی در تذکر شفاهی خطاب به رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، گفت: قیمت تضمینی چای هنوز ابلاغ نشده است. رییس سازمان چای از بلاتکلیفی در این زمینه سخن می‌گوید. پیشنهاد وزیر جهادکشاورزی افزایش 18 درصد قیمت بود اما کمیته ماقبل شورای اقتصاد این نرخ را به 14 درصد کاهش داد و حالا شنیده‌ها حکایت از کاهش این عدد به 10 درصد خبر می‌دهد. چرا کشاورزان در بلاتکلیفی نگهداشته می‌شود؟ و چرا چای خارجی باید وارد شود. سالی 50 هزار تن چای در کشور تولید می‌شد اما برای هند و چین اشتغال ایجاد کرده‌ایم.

وی در تذکری به وزیر نیرو، گفت: 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آب شرب کمک شد. در استان گیلان بالغ بر 100 روستا آب آشامیدنی ندارند. مگر می‌شود شمال کشور آب آشامیدنی نداشته باشد؟ روند کار آن طور که باید، نیست. مردم از شما انتظار دارند به این مسئله هرچه سریعتر رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در پاسخ به این تذکر گفت: حتما دولت و وزارت جهادکشاورزی باید به مسئله حمایت از کشت داخلی به ویژه در بخش چای که انصافا منبع درآمد جدی برای کشاورزان است توجه ویژه‌ای شود. امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید