Performancing Metrics

بهترین مناطق طبیعی برای تفریحات آبی | اتاق خبر
کد خبر: 341392
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 14:54
احتمالا بسیاری از شما به ماهیگیری علاقمند هستید و دنبال جایی عالی برای این کار باشید. حتی اگر اینطور نباشد چنین نقاطی برای فرار از شلوغی شهر و باز یافتن انرژی بسیار مناسب هستند.

10. نیوکاسل، نیوهمپشایر؛ ایالات متحده

اتاق خبر: نیوکاسل کوچک‌ترین اجتماع در نیوهمپشایر است که روی یک جزیره قرار دارد. این منطقه در فصل تابستان به مقصدی توریستی محبوبی تبدیل می‌شود و امکان انجام ورزش‌های آبی متنوعی مانند انواع قایق سواری، شنا، ماهیگیری را فراهم می‌کند. در اینجا می‌توانید از بنای تاریخی فورت کاستیتیوشن و فورت استارک بازدید و اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

نیوکاسل

نیوکاسل

نیوکاسل

۹. رود گراس ونتر، وایومینگ، ایالات متحده

رود «گراس ونتر» انشعابی ۱۲۰ کیلومتری از رودخانه‌ی اسنیک است که زیبایی آن هرکسی را مسحور می‌کند. این رود عمدتاً از بیابان گراس ونتر عبور می‌کند که به خاطر طبیعت بکرش شهرت دارد. رود یاد شده در میان ماهیگیرانی که به دنبال ماهی قزل‌آلای بزرگ هستند از محبوبیت بالایی برخوردار است. اسب سواری، پیاده روی و کایاک سواری از جمله دیگر فعالیت‌های تفریحی  جذاب در اینجا به شمار می‌روند. مسیرهای زیادی در این منطقه وجود دارد که امکان گشت و گذار در طبیعتی ارزشمند، محصور شده در منطقه‌ی تیتون و مناظر زیبای خیره کننده را فراهم می‌آورد.

رود گراس ونتر

رود گراس ونتر

رود گراس ونتر

۸. جزایر آزور، پرتغال

مجمع‌الجزایر «آزور» یکی از مناطق خودمختار پرتغال است که در ۱۳۶۰ کیلومتری سرزمین اصلی در اقیانوس اطلس قرار دارد. ریشه‌ی آتشفشانی این جزیره منجر به ایجاد چشم‌اندازهای دراماتیک، خاک حاصلخیز و سرسبزی باشکوهی شده است. در مجموع ۹ جزیره در محدوده‌ی ۶۰۰ کیلومتری اقیانوس پراکنده و مجمع‌الجزایر آزور را تشکیل می‌دهند. همه‌ی این جزایر محلی بسیار زیبا هستند که صنعت گردشگری در آن‌ها به خوبی توسعه‌یافته است. طبیعت، بزرگ‌ترین جاذبه‌ی آزور به شمار می‌رود. بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر طبیعت، فعالیت‌های تفریحی متنوعی مانند گلف، غواصی، حمام آفتاب، پیاده‌روی، قایق‌سواری، ماهیگیری، شب زنده‌داری را در این جزایر انجام دهند.

جزایر آزور

جزایر آزور

جزایر آزور

۷. جنگل ملی وایت مونتاین، نیو همپشایر، ایالات متحده

طبیعت محافظت شده‌ی «وایت مونتاین» محیطی عالی به همراه فعالیت‌های تفریحی بی‌شماری را در سراسر سال فراهم می‌کند. در بهار و تابستان می‌توان از پیاده روی، کوهنوردی، دوچرخه سواری کوهستان، ماهیگیری و تفریحات دیگری در این ناحیه لذت ببرید. از طرف دیگر در زمستان هم می‌توان به تفریحاتی همچون اسکی، اسنوبورد سواری و اسنو موبیل سواری پرداخت. این پارک مکانی عالی برای عاشقان طبیعت محسوب می‌شود.

جنگل ملی وایت مونتاین

جنگل ملی وایت مونتاین

جنگل ملی وایت مونتاین

۶. دریاچه شلان (Lake Chelan)، واشینگتن، ایالات متحده

«شلان» دریاچه‌ای باریک  است که حدود ۸۱ کیلومتر در طول کوهستان امتداد دارد. محیط اطراف این دریاچه را پارک‌ها و جنگل‌های ملی فرا گرفته است و خط  ساحلی آن چندین نقطه‌ی جذاب دارد. گونه‌های ماهی فراوانی در این دریاچه زندگی می‌کنند که همین موضوع آن را به مکانی عالی برای ماهیگیران تبدیل کرده است. تماشای مناظر پانورامای زیبا، بازدید از جنگل‌ها و انجام تفریحات متنوع و ماهیگیری که محبوب‌ترین فعالیت تفریحی به شمار می‌رود، دلایل خوبی برای سفر به این منطقه است.

دریاچه شلان

دریاچه شلان

دریاچه شلان

۵.  پارک ملی المپیک، واشینگتن، ایالات متحده

بازدیدکنندگانی که از پارک ملی المپیک دیدن می‌کنند، سرزمین بسیار وسیعی برای گشت و گذار و اکتشاف در اختیارشان قرار دارد. مسیرهای پیاده‌روی مختلف، امکان گشت و گذار در پارک و تحسین مناظر شگفت انگیزش را فراهم می‌کنند. از سواحل تاثیر گذار گرفته تا مراتع و جنگل‌های انبوه، از ماهیگیری تا کوهنوردی، گردشگران می‌توانند به روش‌های مختلفی از طبیعتی مثال زدنی لذت ببرند. مهمتر از همه، مسیر ماشین‌ روای برای دسترسی به کوه‌ها فراهم است. در بالای این کوه‌ها می‌توان به تماشای مناظر پانورامای فوق العاده و توده‌های یخی  شگفت انگیز پرداخت. این پارک ملی در سال ۱۹۰۹ میلادی، به دستور تئودور روزولت (رئیس جمهور سابق ایالات متحده) در شبه جزیره‌ی المپیک ساخته شده است. به دلیل طبیعت متنوع و بکر، این پارک به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید.

پارک ملی المپیک

پارک ملی المپیک

پارک ملی المپیک

۴. خلیج بریستول،  آلاسکا، ایالات متحده  آمریکا

خلیج برسیتول، بخشی از آلاسکا محسوب می‌شود که تا دریای برینگ گسترده شده است و شرقی‌ترین بخش این دریا به شمار می‌رود. این خلیج، ناحیه‌ای طوفانی است که برخی از مرتفع‌ترین موج‌های جهان (ارتفاع تعدادی از این موج‌ها به ۱۰ متر هم می‌رسد) را در آغوش می‌کشد. باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی ایالات‌متحده، خلیج بریستول را گنجینه‌ی ملی و حفاظت شده اعلام کرده است. همچنین می‌توان در این منطقه، منابع مختلفی همچون طلا، نفت و گاز و ماهی قزل‌ آلا پیدا کرد. خلیج مذکور همچنین محل زندگی گونه‌های مختلف در معرض خطری مانند، نهنگ اقیانوس آرام شمالی، اردک خالدار استلر، سمور دریایی، فوک، گراز دریایی، نهنگ سفید و نهنگ‌های قاتل است. بازدیدکنندگان می‌توانند در اقامتگاه‌هایی که امکاناتی عالی را در اختیارشان می‌گذارد توقف کنند یا حتی خودشان چالش‌های پیش رو را پذیرفته و کمپ بزنند. به علاوه، تورهای مختلفی از جمله ماهیگیری وجود دارند که می‌توان در آن‌ها شرکت کرد.

خلیج بریستول

خلیج بریستول

خلیج بریستول

۳. کویینزتاون، نیوزیلند

«کویینزتاون» شهر کوچکی است که در جنوب غربی «سات آیلند» قرار دارد و همه ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این شهر در اطراف دریاچه‌ی واکاتیپو ساخته شده و اطراف آن را رشته کوه‌های جنوبی فرا گرفته است. تورهای قایق سواری که سوار بر یک قایق تاریخی به نام «Lady of the Lake» برگزار می‌شوند، در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. از فعالیت‌های تفریحی فراوان دیگری که در این ناحیه قابل انجام دادن هستند می‌توان به دوچرخه سواری، ماهیگیری، بانجی جامپینگ، اسب سواری، اسکی، پاراگلایدینگ و ورزش های متنوع دیگری نام برد که شما را به خوبی سرگرم خواهند کرد. طبیعت شگفت انگیز، فعالیت‌های تفریحی بی‌شمار و یکی از بهترین تفرجگاه‌های نیوزیلند است که قطعا ارزش سفر کردن را دارد. 

کویینزتاون

کویینزتاون

کویینزتاون

۲. دره عمیق بلاید ریور ؛  آفریقای جنوبی

Blyde در زبان هلندی به معنی شاد و خوشحال است. «بلاید ریور»  یکی از زیباترین دره‌های جهان به شمار می‌رود. طول این دره ۲۵ کیلومتر به سمت شمال دراکنزبرگ امتداد دارد. بلاید ریور  بزرگ‌ترین دره‌ی عمیق و سبز جهان محسوب می‌شود. در اینجا برگ‌های سرسبز درختان صخره‌های قرمز رنگ شیب دار را پوشانده است که زیبایی خیره‌ای کننده‌ای دارند. علاوه بر جنگل‌های انبوه، این دره میزبان گونه‌های جانوری مختلفی از جمله کرگدن‌ها، بزهای کوهی و پستانداران متعدد دیگر است. همچنین چندین آبشار و نقطه‌ی دید زیبا به جذابیت این ناحیه می‌افزایند. گردشگران می‌توانند با پیاده روی یا اسب سواری در مسیرهای مشخصی به گشت و گذار در دره بپردازند. از جمله فعالیت‌های تفریحی دیگر می‌توان به قایق سواری، بالون سواری، ماهیگیری، دوچرخه سواری، شرکت در تورها و سفر با قایق اشاره کرد.

دره بلاید ریور

دره بلاید ریور

دره بلاید ریور

۱. همنوی (Hamnøy)، جزایر لوفوتن، نروژ

«همنوی» قدیمی‌ترین روستای ماهیگیری در مجمع الجزایر لوفوتن است که با وجود کوچکی به طرزی باورنکردنی زیبا به نظر می‌رسد. بازدیدکنندگان می‌توانند در کابین‌های اصلی ماهیگیران اقامت داشته باشند. قدیمی‌ترین کابین مربوط به دهه‌ی ۱۸۹۰ میلادی است. امروزه همه نوع امکانات از جمله اینترنت درون این کابین‌ها برای رفاه بیشتر حال مسافران تعبیه کرده‌اند. توریست‌ها می‌توانند در این ناحیه به قایق سواری، دوچرخه سواری، پیاده‌روی و ماهیگیری بپردازند. همنوی، روستایی به واقع زیبا است که با وجود کوچکی، تعداد بیشماری فعالیت تفریحی فضای باز و همچنین فعالیت‌های فرهنگی متنوعی را در اختیار علاقمندان می‌گذارد.

همنوی

همنوی

همنوی

نظرات
ADS
ADS
پربازدید