Performancing Metrics

مقام سابق امنیتی فرانسه تحریم های ضد روسی را محكوم كرد | اتاق خبر
کد خبر: 341421
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 21:01
«آلن ژوئیه» معاون سابق سازمان امنیت خارجی فرانسه گفت تحریم هایی كه به تبعیت از واشنگتن علیه روسیه اعمال كرده بودیم، به اقتصاد فرانسه آسیب رسانده است.

اتاق خبر - به گزارش امروز (سه شنبه) خبرگزاری اسپوتنیك، معاون سابق دبیرخانه عمومی امنیت خارجی سازمان اطلاعات فرانسه در مصاحبه با مجله «پاری مچ/ Paris Matck» مخالفت خود را با اقدام فرانسه در تحریم روسیه بیان كرد و گفت: دولت فرانسه ترجیح داد توصیه مشاوران امنیتی اش را در مواجهه با بحران های اوكراین و سوریه نادیده بگیرد و به شكل غیرمحتاطانه ای از سیاست واشنگتن در تحریم مسكو پیروی كرد؛ اقدامی كه به ضرر شهروندان فرانسوی تمام شد.
ژوئیه افزود: ما با پیروی از سیاست آمریكایی ها انتظار تبعات تحریم مسكو را نداشتیم؛ البته این تحریم ها مشكلاتی را برای روسیه به بار آورد اما ما با قطع دسترسی به بازار روسیه، به بخش كشاورزی كشورمان آسیب رساندیم. وی خاطرنشان كرد كه حتی گمانه زنی ها در آمریكا حكایت از آن دارد كه نومحافظه كاران آمریكایی به بهانه های ساختگی طرح تحریم روسیه توسط اروپا و روسیه را مطرح كردند.
وی گفت: «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهور آمریكا با تایید این كه جنگ عراق اشتباه بوده است، تابوی جمهوری خواهان در پنهان كردن چنین توطئه ای را شكست. همین مساله در رابطه با اوكراین صدق می كند و نشان می دهد كه آمریكایی ها در حال بر ملا كردن مخفی كاری های خود هستند.
وی اضافه كرد: مقام های فرانسوی مطمئنا به دو دلیل درباره سوریه و اوكراین اشتباه می كنند: دولت فرانسه از یك سو اطلاعات نادرستی را دریافت می كند و از سوی دیگر، سیاستمداران ما به دنبال حركت در مسیری هستند كه ارتباطی با واقعیات ندارد. در رابطه با سوریه ما صرفا واقعیت را نادیده گرفتیم.
این مقام فرانسوی خاطرنشان كرد: در شرایط جنگ عراق كه چهار روزنامه نگار در سوریه به اسارت رفتند، ما روابط خوب خود را البته نه به صورت رسمی، با تشكیلات اطلاعاتی سوریه حفظ كردیم. چنین روابطی همواره در خدمت ما بوده است. ناگهان همه پل های ارتباطی قطع شد.
آلن ژوئیه، دولت فرانسه را به خاطر فریب خوردن به خاطر كمك به «برخی افراد»، یعنی معارضان سوری و هم پیمانان القاعده كه مورد حمایت برخی كشورهای خلیج فارس هستند، نكوهش و نادیده گرفتن اطلاعات تشكیلات امنیتی فرانسه را «اشتباهی جدی» توصیف كرد.
مجلس ملی فرانسه اواخر ماه آوریل (اردیبهشت) از قطعنامه ای حمایت كرد كه خواستار لغو تحریم های سوریه بود. 55 نفر از 101 نماینده پارلمان فرانسه با این قطعنامه كه البته الزام آور نیست، موافقت كردند.
آمریكا و هم پیمانان غربی اش به دنبال الحاق كریمه به روسیه مجموعه تحریم هایی را به همین بهانه و به ادعای مداخله نظامی مسكو در درگیری های شرق اوكراین علیه روسیه وضع كردند.
روسیه بارها چنین اتهامی را تكذیب كرده و متقابلا كالاهای اروپایی را تحریم كرده است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید