Performancing Metrics

گلایه داوران المپیکی در نشست با مسئولان کمیته ملی المپیک | اتاق خبر
کد خبر: 341489
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 01:45
داوران المپیکی در نشست مسئولان کمیته ملی المپیک از بی‌توجهی‌ها گلایه داشتند و خواستار این بودند که آن‌ها هم به عنوان جزئی از ورزش دیده شوند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پس از اینکه 11 داور ایرانی در رشته‌های واترپلو، کشتی آزاد، والیبال، بدمینتون، فوتسال، هندبال، تیروکمان و تکواندو برای حضور در المپیک ریو انتخاب شدند، مسئولان کمیته ملی المپیک با این نفرات در محل کمیته جلسه‌ای برگزار کردند. در این جلسه داود نعمتی‌نیا، داور تیروکمان و محمد شاهمیری داور والیبال به دلیل حضور در خارج از کشور غایب بودند. داوران در این جلسه صحبت‌های خود را مطرح کردند و تمام آن‌ها از اینکه به چنین نشستی دعوت شدند، سورپرایز شده و می‌گفتند برای اولین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد.

خسرو امینی که در المپیک ریو ناظر واترپلو است در ابتدا گفت: من از سال 1976 در المپیک حضور داشتم اما اولین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد و به ما توجه می‌شود. امیدوارم که این جلسه منشاء خیر شود.

اردوان صاحب بهبهانی، داور کشتی آزاد گفت: در مورد اتفاقاتی که در مسابقه‌های کشتی می‌افتد ما خواسته‌ایم که دخالت کنیم اما برخورد خوبی با ما نداشته‌اند. در بازی‌های آسیایی هم که در کشتی سعید عبدولی اشتباه انجام گرفت، شبانه از کمیته داوران خواستیم فیلم را بازبینی کند که پس از بازبینی متوجه اشتباه داور شدند.

کلاهدوزان داور هندبال نیز گفت: زمانی که با من تماس گرفتند در این نشست حضور داشته باشم، تعجب کردم. خیلی از تیم‌های سرشناس دنیا در المپیک حضور دارند اما کوبل داوری از آن‌ها در المپیک نیست و این خیلی مهم است که از ایران کوبل داوری در المپیک حضور دارد. ما می‌خواهیم که مانند ورزشکاران و مربیان هم به ما توجه شود زیرا ما هم جزئی از ورزش هستیم و اینکه از طریق ایران به ایرانی‌ها بها داده شود، خیلی قشنگ‌تر است. اگر مسابقه‌های دوستانه‌ای باشد که قبل از المپیک بتوانیم برویم با قوانین جدید قضاوتی داشته باشیم، برایمان خوب است.

موسویان دیگر داور هندبال نیز گفت‌: ما باید مانند ورزشکاران سر تمرین باشیم. ممکن است اشتباه مربی یا ورزشکار به چشم نیاید اما اشتباه داوران خیلی به چشم می‌آید بنابراین کار ما خیلی سخت است. در مورد تحصیلات شرایطی برای ورزشکاران و مربیان در نظر گرفته می‌شود که درخواست دارم این را هم برای ما داوران فراهم کنید زیرا خود من دو بار مقطع دکترا را به دلیل قضاوت در مسابقه‌ها از دست داده‌ام و فکر می‌کنم از دست مسئولان کمیته ملی المپیک بربیاید که در این مورد کمک کنند.

فغانی داور المپیکی فوتبال نیز بیان کرد: برای اولین بار است به چنین نشستی ما را دعوت کرده‌اند. بالاخره ما را به عنوان یک ایرانی قبول کردید. من همیشه سعی کرده‌ام همه جا روی پای خود بایستم و از هیچ کسی توقع نداشته باشم. اگر افتخاری هم کسب شده به نام ایران بوده است. امیدوارم که تمام همکاران من در المپیک عملکرد فوق‌العاده و کم نقصی داشته باشند.

رضا سخندان، کمک‌داورالمپیکی ایران گفت: ما به این توجه نکردن‌ها عادت کرده‌ایم اما اینکه مسئولان کمیته ملی المپیک چنین نشستی برگزار کردند کار قشنگی بود. داوران فوتبال با کمترین امکانات تمرین‌های سخت و طاقت‌فرسایی دارند. در دوره‌های قبلی المپیک شاید داور یا کمک داور بوده که به این رویداد دعوت می‌شدند اما برای اولین بار یک تیم به المپیک می‌رود. ما سه فینال را قضاوت کردیم اما کمترین توجه به تیم داوری شده است. شاید بحث حمایت که پیش می‌آید همه تصور کنند منظور حمایت مالی است اما با یک تلفن زدن یا برگزاری نشست‌های اینچنینی نیز خستگی از تن ما درمی‌رود. ما فقط می‌خواهیم عدالت در مورد داوران برقرارشود و زمانی که مسابقه فوتبالی برگزار می‌شود همه بر علیه داوری صحبت می‌کنند. من چیزی برای خودم نمی‌خواهم و فقط عدالت وجود داشته باشد. امیدوارم که این عدالت راجع به داوران در جریان المپیک و بعد از المپیک نیز برقرار باشد.

شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز در پایان گفت: سال 2004 من رییس هیات ژوری مسابقه‌های تنیس روی میز بودم و اردلان هم داور بوکس بود. زمانی که ما در هتل استقلال داشتیم، هیچ کس از مسئولان به سراغ ما نیامد و فقط جامعه رسانه‌ای به ما سر زد. ما این درد شما را می‌فهمیم و حتما هماهنگ می‌کنیم که در رویدادهایی که قضاوت می‌کنید حضور داشته باشیم تا مقامات فدراسیون‌های جهانی ببینند که ما به شما اهمیت می‌دهیم و حتی شرایطی برای صحبت با آن‌ها فراهم شود و به نظر من داوری که بتواند فینال المپیک را قضاوت کند واقعا نخبه است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید