Performancing Metrics

پیشگیری از بیماری‌های ریوی با تغذیه مناسب | اتاق خبر
کد خبر: 341548
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 16:43
تحقیقات جدید نشان داده پیروی از برنامه غذایی سرشار از فیبر می تواند انسان را در برابر بیماری های ریوی محافظت کند

به گزارش اتاق خبر،تحقیقات جدید نشان داده پیروی از برنامه غذایی سرشار از فیبر می تواند انسان را در برابر بیماری های ریوی محافظت کند. بیماری های ریوی یکی از مشکلات مهم سلامت جامعه است، پس برای پیشگیری از آن باید عوامل خطر قابل اصلاح را شناسایی کرد. فرای سیگار تعدادی استراتژی های پیشگیرانه ی دیگر نیز شناسایی شده. افزایش فیبر دریافتی می تواند یک راه عملی و موثر برای افراد باشد تا بتوانند از بیماری های ریوی پیشگیری کنند. در این تحقیق اطلاعات ۲۰۰۰ فرد بالغ مورد بررسی قرار گرفته شده است. سن این افراد بین ۴۰ تا ۷۹ سال بود.

تحقیقات جدید نشان داده پیروی از برنامه غذایی سرشار از فیبر می تواند انسان را در برابر بیماری های ریوی محافظت کند.
محققان متوجه شدند که ۶۸ درصد از آن افرادی که بیشترین فیبر دریافتی را داشتند ( روزانه حدود ۱۸ گرم یا بیشتر ) در مقایسه با ۵۰ درصد از آن افرادی که کمترین فیبر دریافتی را داشتند  عملکرد ریه هایشان طبیعی بود. تنها ۱۵ درصد از گروهی که بیشترین فیبر دریافتی را داشت دچار محدودیت راه تنفسی بود، اما ۳۰ درصد گروهی که کمترین فیبر دریافتی را داشتند دچار مشکل راه تنفسی بودند.
افرادی که مقدار فیبر دریافتی شان بالا بود در دو تست مهم تنفسی نیز عملکردی بهتر داشتند. ظرفیت ریه این افراد بیشتر بود و در یک ثانیه هوای بیشتری را می توانستند به داخل بکشند.
در این تحقیق ارتباط بین مصرف فیبر و سلامت بهتر ریه مشخص شد، اما این تحقیق طوری طراحی نشده بود که بتواند رابطه علت و معلول را اثبات کند.
اگر این یافته ها در تحقیقات بعدی ثابت شود، می توان روی برنامه های غذایی سرشار از فیبر به عنوان راه حلی ارزان برای پیشگیری از به خطر افتادن سلامت ریه ها حساب کرد.
در تحقیقات پیشین ثابت شده بود که برنامه های غذایی سرشار از فیبر می توانند انسان را در برابر بیماری های نظیر دیابت و بیماری قلبی محافظت کند و التهاب را نیز در بدن کاهش دهد.
منبع:ویرلن

نظرات
ADS
ADS
پربازدید