Performancing Metrics

مذاکرات تلفنی لاوروف با ظریف و کری در مورد سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 341572
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 10:32
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفت وگوهای تلفنی جداگانه آخرین تحولات مربوط به اوضاع سوریه بویژه از سرگیری مذاكرات سوری سوری در ژنو را یا محمدجواد ظریف و جان كری همتایان ایرانی و آمریكایی خود بررسی كرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفت وگوهای تلفنی جداگانه آخرین تحولات مربوط به اوضاع سوریه بویژه از سرگیری مذاكرات سوری سوری در ژنو را یا محمدجواد ظریف و جان كری همتایان ایرانی و آمریكایی خود بررسی كرد.
پایگاه وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام كرد: لاوروف و ظریف در باره مسائل خاورمیانه با محوریت اوضاع سوریه مذاكره كردند.
بنا به این گزارش، در این مذاكره تلفنی كه به ابتكار طرف روسی صورت گرفت زمینه های تقویت آتش بس و برنامه كمك رسانی به مردم مناطق مختلف سوریه بررسی شد.
در این گفت وگوی تلفنی همچنین روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه با مشاركت دولت این كشور و گروه های سوری مورد مذاكره قرار گرفت.
دو طرف در این مذاكره تلفنی بر لزوم مشاركت تمامی طرف های سوری در مذاكرات حل سیاسی مشكلات این كشور بر اساس قطعنامه های 2254 و 2268 شورای امنیت سازمان ملل تاكید كردند.
لاوروف و ظریف همچنین محور اصلی نشست آتی گروه بین المللی حامیان سوریه را توجه اصلی به اجرای این قطعنامه ها از جمله مبارزه فراگیر با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره و بستن مسیرهای كمك رسانی به تروریست ها بر شمردند.
وزیر خارجه روسیه همچنین در گفت وگوی تلفنی با جان كری همتای آمریكایی خود، راه های حل بحران سوریه از جمله گسترش آتش بس با گروه های مختلف - جز تروریستی - و حمایت از روند حل و فصل سیاسی مسائل سوریه با مذاكرات سوری سوری تحت نظر سازمان ملل را بررسی كرد.
در این گفت وگو در باره امكان بكارگیری امكانات گروه بین المللی حامیان سوریه با پذیرفتن ضرورت اجرای قطعنامه های 2254 و 2268 شورای امنیت سازمان ملل مذاكره شد.
بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، لاوروف و كری همچنین مناقشه خاورمیانه، اوضاع فلسطین اشغالی و بحران قره باغ را نیز بررسی كردند.
گروه كشورهای غربی عربی ضد سوری به پیشگامی آمریكا و عربستان از پنج سال پیش با جذب و استخدام تروریست های افراطی و تندرو از كشورهای مختلف جهان حتی آمریكا و اروپا، گروه هایی مانند داعش، جبهه النصره، احرارالشام وجیش الاسلام را راه اندازی و تقویت كردند.
این كشورها تروریست ها را با هدف سرنگونی حكومت سوریه این كشور گسیل گردند و پس از ناكامی در اجرای این سناریو مجبور به پذیرش راهبرد روسیه و ایران برای از سرگیری مذاكرات طرف های سوری شدند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید