Performancing Metrics

نگرانی سازمان ملل از اقدامات ترکیه در مناطق کردنشین | اتاق خبر
کد خبر: 341609
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 12:54
كمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل:
كمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل از اقدامات ارتش تركیه در مناطق كردنشین جنوب شرقی این كشور ابراز نگرانی كرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، زید رعد الحسین كمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل  در انتقاد تند از تركیه گفت:‌ بر اساس اسناد به‌ دست آمده‌ بالغ بر 100 شهروند كرد ‌و غیرنظامی تركیه در تحولات و درگیریهای اخیر در مناطق ‌جیزره و شیرناك این كشور كشته شده اند.
وی افزود: برخی تصاویر به دست آمده حاكی از آن است كه وضعیت در جنوب شرق این كشور در حالت هشدار قرار دارد.
رعد الحسین از مقامات تركیه خواست كه به بازرسان برای انجام تحقیقات درباره موارد بدرفتاری نظامیان ،در مناطق یاد شده اجازه دهد.
این مقام سازمان ملل همچنین تاكید كرد كه خشونت‎های ارتش تركیه سبب شده است كه بسیاری از مردم از جنوب شرق این كشور كوچ كنند.
رسانه های روز چهارشنبه تركیه سخنان مقام سازمان ملل را تحت عناوینی از قبیل انتقاد تند و بیانات گستاخانه منتشر كردند.
مناطق كردنشین شرق و جنوب شرق تركیه حدود 10 ماه است كه شاهد درگیری های خونین بین نیروهای دولتی و اعضای حزب غیرقانونی كارگران كرد تركیه (پ.ك.ك) است.
ه گفته مقام های امنیتی تركیه در این مدت بر اثر بمباران مواضع 'پ.ك.ك' در شمال عراق توسط جنگنده- بمب افكن ها و در درگیری های داخل خاك این كشور، حدود پنج هزار نفر از مخالفان كُرد، اعضای پ.ك.ك و حدود 400 نفر از مردم و نیروهای امنیتی و انتظامی كشته شده اند.
همچنین در این مدت به دلیل ناآرامی ها، حدود 350 هزار نفر از اهالی مناطق یادشده از خانه و كاشانه خود كوچ كرده و دانش آموزان این مناطق نیز فرصت تحصیل را از دست داده اند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید