Performancing Metrics

احتمال نامزدی «بان كی مون» در انتخابات ریاست جمهوری كره جنوبی قوت گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 341611
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 13:02
«بان كی مون» دبیركل كره ای سازمان ملل متحد قرار است اواخر ماه جاری میلادی به كره جنوبی سفر كند كه برخی گزارش ها از احتمال نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری این كشور حكایت دارد.

اتاق خبر - گزارش ها حاكیست، «بان» از جمله افرادی است كه احتمالا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری كره جنوبی آماده می شود و یكی از برنامه های وی بررسی شرایط كره جنوبی برای این منظور است.

انتخابات ریاست جمهوری كره جنوبی دسامبر سال 2017 برگزار می شود و اگر چه او از جمله افراد مورد حمایت گسترده برای ریاست جمهوری به حساب می آید اما شخصا برای احراز این مقام تمایل چندانی از خود نشان نداده است.
همچنین گزارش شده كه یكی از برنامه های «بان» در سفر به كره جنوبی شركت در كنفرانس اداره اطلاع رسانی و سازمان های غیردولتی سازمان ملل است كه 30 ماه جاری میلادی در شهر «گئونگ جو» در 370 كیلومتری جنوب پایتخت برگزار می شود.
انتظار می رود وی در صورت سفر به كره جنوبی در روز 26 می (6 خرداد) در همایش صلح و موفقیت كه در جزیره گردشگری «جیجو» این كشور برگزار می شود، سخنرانی كند.
سازمان ملل هنوز برنامه این سفر را مورد تایید قرار نداده است اما خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی امروز چهارشنبه گزارش كرد كه وی مابین این دو كنفرانس راهی ژاپن خواهد شد تا در اجلاس اقتصادهای پیشرفته «جی هفت» هم شركت كند.
بعد از شكست حزب حاكم كره جنوبی در انتخابات پارلمانی ماه آوریل در بیستمین دوره، سفر «بان كی مون» می تواند بیشتر از هر موضوع دیگری از سوی رسانه های كره جنوبی مورد توجه قرار گیرد.
انتظار می رود وی پس از یك دوره پنج ساله به عنوان دبیركل سازمان ملل متحد، سال جاری میلادی از این مقام كناره گیری كند.
دوره پنج ساله ریاست جمهوری خانم «پارك گئون هی» نیز سال 2018 میلادی در كره جنوبی پایان می یابد و او دیگر نمی تواند نامزد شود.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید