Performancing Metrics

ميراثي تلخ براي مجلس دهم | اتاق خبر
کد خبر: 341643
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 14:38
ابتكار بررسي كرد:
روزنامه ابتكار در شماره چهارشنبه 22 ارديبهشت، در تيتر يك به بررسي ديدگاه كارشناسان سياسي در مورد عواقب تصميم گيري هاي عجولانه مجلس دهم پرداخت و نوشت:

اتاق خبر - تصميم شتابزده مجلس نهم براي تصويب لوايح مهمي همچون برنامه ششم توسعه و يا دو نرخي‌كردن بنزين يا حذف بخش اعظمي از يارانه‌بگيرها مي‌تواند عواقبي را براي مجلس بعدي در پي داشته باشد.

اين روزنامه با انتخاب عنوان سيماي ايثار، مي نويسد: مجتبي مروتي، جانباز 70 درصدي است كه براي نجات هم سنگريش علي زير تير باران دشمن مجروح مي شود. تصورش هم سخت است كه يك لحظه چشمانتان را ببنديد و وقتي بازشان مي‌كنيد صورتي را ببينيد كه گلوله اي ناغافل آن را در هم كشيده باشد. مجتبي اما ناراحت نيست.
روزنامه ابتكار با انتشار عنوان آيت الله هاشمي و سردار سليماني افتخار ايران و كرمان، آورد: رئيس‌جمهوري كه به منظور انجام بيست و هفتمين سفر استاني كاروان تدبير و اميد ديروز وارد كرمان شد، در بدو ورود مورد استقبال استاندار كرمان و نماينده ولي فقيه در استان قرار گرفت. رئيس‌جمهوري ديروز در سخنراني خود در جمع مردم كرمان، از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و سردار سليماني به عنوان افتخارات جمهوري اسلامي ايران و استان كرمان ياد كرد. حجت‌الاسلام حسن روحاني ضمن اشاره به افتخارات اين استان در دوران بعد ازانقلاب اسلامي به حضور شخصيت‌هايي از جمله شخصيت بزرگ شهيد باهنر اشاره كرد و گفت: استان كرمان افتخارات بزرگي در طول تاريخ داشته است و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني يكي از آن‌هاست كه شخصيتي برجسته در انقلاب اسلامي است و سال‌ها به عنوان رئيس مجلس شوراي اسلامي به كشور خدمت كرده است. هاشمي رفسنجاني يار ديرين امام (ره) و مقام معظم رهبري است. وي همچنين با بيان اين‌كه «از ديگر افتخارات استان كرمان سردار عزيز حاج قاسم سليماني است».
اين روزنامه با درج عنوان ادبيات «ايثار»؛ از حماسه تا واقعيت، نوشت: دوران هشت ساله دفاع مقدس و جنگ چيزي نيست كه به راحتي از ذهن يك جامعه فراموش شود. بلكه برعكس با گذر زمان حتي جنبه‌هاي ديگري از آن خودنمايي مي‌كند. بحث رشادت‌ها، ايثار، شهادت و جانبازي مهم‌ترين ويژگي آن دوران هشت ساله است كه همواره هنرمندان حوزه‌هاي مختلف چون سينما، تئاتر، موسيقي، هنرهاي تجسمي و نويسندگان و شاعران را بر آن داشته است تا گوشه‌اي از آن‌چه رخ داده را در قالب كلمه يا تصوير و به‌طوركلي هر نوعي از هنر نمايش دهند. از همين روي در هريك از شاخه‌هاي هنري شاهد ژانر دفاع مقدس نيز هستيم و از جمله ادبيات دفاع مقدس. آثار اين حوزه گاهي به دلنوشته‌اي مي‌مانند و گاهي فقط درصدد شرح واقعيت‌ها هستند از آن‌چه در جبه‌هاي جنگ رخ داده يا آن‌چه مردم مناطق جنگ‌زده از سر گذرانده‌اند و حتي هنوز هم با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند.
روزنامه ابتكار با بررسي عنوان راز ترجمه هاي متعدد آثار هوشنگ مرادي كرماني، مي نويسد: هوشنگ مرادي كرماني در نمايشگاه كتاب از راز و رمز ترجمه شدن متعدد آثارش به زبان‌هاي مختلف سخن گفت. نشست «ضرورت و چالش‌هاي ترجمه داستان‌هاي ايراني» با حضور جمعي از مترجمان و هوشنگ مرادي كرماني صبح سه‌شنبه (21 ارديبهشت) در سالن سراي اهل قلم بين‌الملل نمايشگاه كتاب برگزار شد. بخش ديگر اين نشست به پرسش و پاسخ اختصاص داشت. مرادي كرماني در پاسخ به پرسشي مبني بر اين‌كه راز ترجمه شدن متعدد آثارش چيست، توضيح داد: زبان آثار من زبان مردم كوچه و بازار است. من طولاني‌نويس نيستم و جملاتم كوتاه است و فعل زياد دارد. فكر مي كنم كه اين نوع از نوشتن باعث شده است مترجمان بتوانند راحت‌تر جملاتم را در بياورند و ترجمه كنند.
اين روزنامه سرمقاله را به عنوان ««زرنگ» هاي سياسي» به قلم رضا دهكي اختصاص داد.
«خبرگزاري فارس: مينو خالقي نماينده نشد!»، «مرگ «ناخواسته»ها» و »«سرافراز» در خط پايان؟» از ديگر عنوان هاي روزنامه ابتكار است.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید