Performancing Metrics

ترمیم سفره‌های آب بعد از ۲ قرن | اتاق خبر
کد خبر: 341660
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 15:28
قائم مقام وزیر نیرو با اعلام اجرای یک پروژه آبرسانی با مشخصات فنی بالا در مرکز کشور، گفت: ترمیم یک سفره آب ۲۰۰ سال زمان نیاز دارد.

اتاق خبر: ستار محمودی با تاکید بر اینکه طرح‌های آبرسانی کرمان با تکیه بر توان متخصصان داخلی اجرا می‌شود، گفت: پروژه‌های آبرسانی کرمان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و در جهت اقتصاد مقاومتی است که تکیه بر توان متخصصان داخلی دارد.

قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به قرار داشتن ایران در منطقه گرم و خشک آسیا، اظهارداشت: وزارت نیرو تنگنای کمبود آب را در استان کرمان تشخیص داده و تصمیم گرفته تا پروژه‌ای با ویژگی‌های فنی بالا را به گونه‌ای که تاکنون در کشور بی سابقه بوده، جهت تأمین آب این استان عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی از این قبیل و خدماتی که توسط وزارت نیرو به انجام می‌رسد بدون حمایت مؤسسات و سازمان‌های دولتی و حضور بخش خصوصی امکان پذیر نیست گفت: استان کرمان لایق بهترین خدمات از سوی دولت است، این استان دارای جغرافیای خشک است که در مقایسه با میانگین بارندگی ۲۴۲ میلی‌متری کشوری، فقط از ۱۲۵ میلی‌متر بارندگی برخوردار بوده، این در حالی است که این استان کارآفرین، ضمن عهده‌داری بخش عمده ای از اشتغال کشور، از نظر علمی نیز جزو سرآمد‌هاست.

محمودی با اشاره به اینکه پروژه‌های آبرسانی کرمان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و در جهت اقتصاد مقاومتی است که تکیه بر توان متخصصان داخلی دارد بیان داشت: کشوری که توان داخلی بالایی داشته باشد هرگز شکست نخواهد خورد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو ادامه داد: برای ترمیم یک سفره آب زیرزمینی که در عمق ۲۰۰ متری قرار دارد، ۲۰۰ سال زمان نیاز است تا آب آن به حالت اولیه بازگردد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید