Performancing Metrics

درصد شهرنشینی ایران بالاتر از میانگین جهانی است | اتاق خبر
کد خبر: 341674
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 17:15
رئیس همایش بین‌المللی اقتصاد شهری گفت: ایران درصد شهرنشینی بالاتری از میانگین جهانی دارد و در حال حاضر نزدیک به 73درصد جمعیت کشور در بیش از 1330 نقطه شهری زندگی می کنند و بنابراین شهرها مکان و محور تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

اتاق خبر: حسین محمد پورزرندی اظهار کرد: مدتها قبل از این همایش و از بدو شکل گیری، انجمن علمی اقتصاد شهری ایران تبیین اقتصاد مقاومتی در شهر و تئوریزه کردن و سپس کاربردی کردن الگوی اقتصاد مقاومتی در فضای شهری را رسالت خود دانسته و به انحاء مختلف در این زمینه تلاش کرده است.

وی با بیان اینکه همایش بین المللی اقتصاد شهری با رویکرد اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل برگزار می شود، یادآور شد: همانطور که می دانیم کشور ما درصد شهرنشینی بالاتری از میانگین جهانی دارد و در حال حاضر نزدیک به 73درصد جمعیت کشور در بیش از 1330 نقطه شهری زندگی می کنند و بنابراین شهرها مکان و محور تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: از طرفی دیگر اقتصاد مقاومتی صرفا یک ایده یا یک شعار نیست بلکه یک طرح کامل است که تمام مراحل تئوریک و تدوین راهکار و تعریف هدف و تعین روش را پشت سر گذاشته و اکنون زمان اقدام و اجرای آن است که مدیران شهری نیز باید در جهت توسعه پایدار شهری از کلیدواژه های اقتصاد مقاومتی از جمله، درون زا بودن، دانش بنیان بودن، عدالت محمور بودن و نیز مقاوم بودن در برابر تکانه های بین المللی استفاده کرده و مورد توجه قرار دهند.

پورزرندی خاطرنشان نمود: امیدواریم تا نتایج این همایش بتوانند مسیر توسعه شهری مبتنی بر الگوی جامع اقتصاد مقاومتی را هموار سازد.

لازم به ذکر است همایش بین‌المللی اقتصاد شهری ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور جمعی از چهره‌های علمی و اجرایی داخلی و خارجی در برج شاهنامه در تهران برگزار می شود.

محورهای اصلی این همایش عبارتند از « اقتصاد شهر هوشمند»، « اقتصاد گردشگری شهری» ، « اقتصاد زیرساخت‌های شهری»، «فرهنگ اقتصادی شهر و آموزش شهروندی»، «معضلات شهری، محیط‌زیست و آلودگی هوا»، «مدیریت توسعه سرمایه‌های انسانی و اقتصاد شهر»، «نظام‌های بانکداری، بانکداری اجتماعی و اقتصاد شهری»، « الگوسازی اقتصاد مقاومتی در شهرها و پدافند غیرعامل شهری»، «قیمت‌گذاری خدمات شهری، تأمین مالی و درآمدهای شهری» و «مدیریت خدمات شهری، سازمان‌های مدیریت شهری و بخش خصوصی.»

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید