Performancing Metrics

روی دیوار آئینه بگذارید! | اتاق خبر
کد خبر: 341694
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 13:55
روند حقوق بشری آمریکا:
آمریکا روند حقوق بشر در تمام کشور ها را زیر نظر داشته و گزارش آن را هر ساله و بدون وقفه منتشر می کند. اخیرا گزارش سال 2015 نیز منتشر شد ولی عجیب این که همیشه وضعیت حقوق بشرخود آمریکا نادیده گرفته می شود با این تصور که شرایط در این کشور نمونه و بی نظیر است

اتاق خبر- روزنامه نیو استریتس تایمز مالزی در سرمقاله خود گزارش داد: آمریکا روند حقوق بشر در تمام کشور ها را زیر نظر داشته و گزارش آن را هر ساله و بدون وقفه منتشر می کنداخیرا گزارش سال 2015 نیز منتشر شد ولی عجیب این که همیشه وضعیت حقوق بشرخود آمریکا نادیده گرفته می شود با این تصور که شرایط در این کشور نمونه و بی نظیر است. ولی آیا واقعا این امر واقعیت دارد؟ چین نیز با انتشار گزارش بسیار مستند سابقه حقوق بشر در آمریکا در سال 2015 را، با این بهانه که دولت آمریکا از قرار دادن آئینه ای در جلوی خود خودداری می کند، منتشر کرده است. در این گزارش نشان داده شده که وضعیت حقوق بشر در آن کشور، اگر از سایر کشور ها بدتر نباشد، بهتر نیست. جنایات مرتبط با استفاده از اسلحه، استفاده بسیار از زور توسط پلیس که منجر به 51675 حادثه و مرگ 13136 نفر و جراحت 26493 نفر دیگر شده و کشته شدن 965 نفر در اثر تیر اندازی پلیس، نمونه هائی از آن است. در بخش اقتصادی و حقوق اجتماعی ، بیش از 560 هزار نفر بی خانمان شده و 33 میلیون نفر بیمه درمانی نداشته و از خدمات پزشکی محروم اند. بد ترین زمینه نقض حقوق بشر در خارج از این کشور روی داده  و طی بیش ار یک سال ونیم 3965 حمله در عراق و 2283 حمله در سوریه انجام شده که منجر به مرگ بین 1695 تا 2239 نفر شده، زندان گوانتانامو را ، که شکنجه و بازداشت بدون محاکمه زندانیان در آن توسط کنگره خود آمریکا محکوم شده، تعطیل نکرده و بد تر از آن قتل غیر نظامیان در مناطق دورافتاده توسط پهباد های آن کشور است.

طبق گزارش روزنامه های بین المللی 90در صد مرگ ومیر در افغانستان طی 5 ماه بطور غیر مستقیم توسط آمریکائی ها صورت گرفته و همین طور در حملات مشابه در پاکستان و یمن صد ها نفر کشته شده و کتاب هائی هم در این رابطه نوشته شده که ابعاد غیر انسانی این حملات و کشتار ها در نقاط مختلف جهان را نشان می دهد. مسئله روابط نژادی ابعاد گسترده ای بخود گرفته و نیز جاسوسی از رهبران کشور های جهان مانند فرانسه، آلمان و برزیل ادامه داشته است.

همچنین آمریکا هنوز باید کنوانسیون هائی را در چند زمینه مربوطه را به تصویب برساند و ایالات متحده تنها کشوری است که کنوانسیون حقوق کودکان را تصویب نکرده است. این کشور بارها مورد انتقاد سازمان های جهانی حقوق بشر قرار گرفته ولی آنها را نادیده گرفته، بویژه هر کجا مربوط به نقض حقوق بشر توسط اسرائیل در سرزمین های اشغالی بوده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید