Performancing Metrics

گوردن براون: انگلیس باید اروپا را رهبری کند | اتاق خبر
کد خبر: 341716
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 19:06
«گوردن براون» نخست وزیر سابق انگلیس گفت: انگلیس باید به جای ترک اتحادیه اروپا نقش رهبری این قاره را برعهده بگیرد.

اتاق خبر - به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، گوردن براون در نخستین مداخله اش در بحث همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، گفت که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با حال و هوا و روحیه انگلیسی سازگار نیست.

حامیان کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می گویند استدلال براون «به نظر نادرست است» زیرا وی در دوران نخست وزیری «سابقه بسیار ناموفقی» از خود بر جای گذاشته است.
همه پرسی در مورد ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار است روز 23 ژوئن (سوم تیر) برگزار شود.
براون در مقاله ای که روز چهارشنبه منتشر شد، نوشت: انگلیس تمایل دارد نقش خود در اروپا را از زمان جنگ جهانی دوم «کم اهمیت» نشان دهد و در مقابل به روابط ویژه ای با آمریکا «پایبند» باشد. در نیم قرن گذشته ما تمایل کمتری به اروپایی ها داشته ایم و این موضوع را درک نکردیم که جهان جدیدی برای اعمال نفوذ وجود دارد. مطمئنا در جهانی که روز به روز کوچک تر می شود، ماندن در اروپا به ما کمک می کند تا نقش خود را بهتر ایفا کنیم.
براون گفت: انگلیس باید نقش پیشتازی را در تلاش ها برای اصلاح بازار واحد، برقراری صلح در خاورمیانه، کنترل مهاجرت غیرقانونی، تشدید جنگ با تروریسم و تلاش برای همکاری بیشتر در بخش سیاست های مربوط به انرژی به منظور بهره برداری از منابع طبیعی ایفا کند.
وی افزود: فکر می کنم همه موافق این امر هستند که عدم مداخله و کنار کشیدن انگلیس در شرایطی که اوکراین در وضعیت پرآشوبی بسر می برد، با روح انگلیسی سازگار نیست. انگلیس نباید در شرایط جنگ مشترک با مهاجرت غیرقانونی و تروریسم به حاشیه رانده شود.
براون گفت، انگلیس نباید در تصمیم گیری های مهم امنیتی و دفاعی در چارچوب سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و البته اتحادیه اروپا، در حاشیه باشد.
گوردون براون طی سال های 2007 تا 2010 میلادی نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب کارگر این کشور بود. وی در دوران نخست وزیری تونی بلر (2007-1997) به مدت 10 سال مسئولیت وزارت دارایی انگلیس را برعهده داشت.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید