Performancing Metrics

رجزخوانی “پهلوان” ترکیه برای تسلا! | اتاق خبر
کد خبر: 341791
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 23:15
چرا ترکیه با ایلان ماسک روبرو شده است؟ زیرا آن‌ها یک خودروی الکتریکی در چنته دارند! حمل بر بی‌احترامی به این کشور نشود اما کسی نمی‌تواند با شنیدن این خبر که خودروی الکتریکی پهلوان بهتر از تسلا خواهد بود، آن را شبیه جوک نداند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از پدال چرا ترکیه با ایلان ماسک روبرو شده است؟ زیرا آن‌ها یک خودروی الکتریکی در چنته دارند! حمل بر بی‌احترامی به این کشور نشود اما کسی نمی‌تواند با شنیدن این خبر که خودروی الکتریکی پهلوان بهتر از تسلا خواهد بود، آن را شبیه جوک نداند.
وزیر علوم، صنایع و تکنولوژی ترکیه آقای فیکری ایشیک واقعاً این سخن را طبق خبر روزنامه‌ی حریت به زبان آورده است.
وزیر علوم ترکیه می‌گوید:

خودروی ما بهتر و ایمن‌تر از خودروهای تسلا خواهد بود. درحالی‌که آن‌ها (تسلا) نیاز به ایجاد جایگاه‌های شارژ دارند اما ما جایگاه شارژ را به لطف پیشرانه‌ی توسعه‌یافته که محدوده‌ی حرکتی خودرو را گسترش می‌دهد، داخل خودرو ادغام خواهیم کرد.

پهلوان طراحی برتر رقابتی است که توسط دولت ترکیه حمایت‌شده و همراه با انجمن تحقیقات تکنیکی و علمی توسعه یافته است.

Pehlivan's team
Pehlivan’s team


این خودرو بخشی از پروژه‌ی توسعه‌ی خودروهای الکتریکی ساخت داخل است. اکتبر گذشته، قراردادی با ساب امضا گردید و حقوق معنوی خودروی ساب 3-9 الکتریکی را به دست آورد.
وزیر علوم ترکیه اضافه می‌کند:

یکی از بزرگ‌ترین سازنده‌های باتری در دنیا به ما پیشنهاد تولید مشترک را ارائه داد، ما قبلاً نیز با بوش در پروژه‌ی ساخت خودرویمان همکاری داشته‌ایم.

Pehlivan ev
ایشیک می‌افزاید:

ما می‌خواهیم پیشرانه‌ی مرسوم با محدوده‌ی حرکتی وسیع را تا پایان سال 2018 و در ترکیه بسازیم و این کار را با داشتن حقوق فکری تکنولوژی داشته باشیم. ما همچنین در حال صحبت با چندین کمپانی برای همکاری بیشتر هستیم. پیشرانه‌ی بنزینی دو سیلندری با 1 لیتر حجم که به‌عنوان یک ژنراتور نیز عمل خواهد کرد با بهره‌وری حدود 35 درصدی کار خواهد کرد.

بنابراین، این یک خودروی الکتریکی با محدوده‌ی حرکتی وسیع خواهد بود. ما قبل از این چنین چیزی را ندیده‌ایم، درست است؟ آقای ماسک، بهتر است روحیه‌ی خودتان را تجدید کنید یا که…

Pehlivan-Elektrak-salonica-1

منبع: carscoops

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید