Performancing Metrics

پاسخ چین و روسیه به ادعاهای آمریکا درباره سلاح ضد ماهواره | اتاق خبر
کد خبر: 341890
تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1395 - 09:02
ادعاهای اخیر آمریکایی مطرح شده در روزنامه واشنگتن پست مبنی بر تلاش پکن و مسکو برای ساخت سلاح ضد ماهواره با واکنش مسئولان روسیه و چین روبرو شد

اتاق خبر - ادعایی که روس ها آن را فضاسازی مرتبط با بودجه جدی نظامی آمریکا دانستند و چینی ها با رد آن خواستار معاهده ای بین المللی برای جلوگیری از نظامی گری در فضا شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: همزمان با اعلام برنامه برگزاری رزمایش «امنیت هوا - فضایی - 2016» روسیه و چین در چارچوب همگرایی های دو کشور در عرصه های مختلف از جمله نظامی، آمریکا هشدار داده که اقدام های مسکو و پکن برای طراحی های فناوری پیشرفته فضایی، احتمال درگیری های فرازمینی را گسترش می دهد.
همزمان با انتشار خبر برگزاری رزمایش مشترک هوافضای روسیه و چین، روزنامه واشنگتن پست با استناد به سخنگویان پنتاگون نوشت، در شرایطی که آمریکا به عملیات ضد تروریستی در عراق و افغانستان مشغول است، مسکو و پکن در تدارک حمله فضایی به آمریکای شمالی هستند.
به عقیده پنتاگون، طراحی فناوری های مربوطه به چین و روسیه امکان خواهد داد، زیر ساخت امنیت ملی آمریکا در فضای کیهانی را تخریب کنند و همچنین ماهواره های آمریکایی دچار بیشترین خطر خواهند شد.
بنا به گزارش این خبرگزاری روسی، دریاسالار سسیل هینی رئیس فرماندهی استراتژیک آمریکا در این باره گفته است: باید قبول کنیم که با وجود تلاش های ما ممکن است در آینده درگیری در فضای کیهانی آغاز شده یا گسترش یابد.
از سوی دیگر و به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر کومویدوف رییس کمیسیون دفاعی مجلس نمایندگان روسیه در واکنش به این گمانه زنی های آمریکایی گفت: مسئولان نظامی آمریکا هر زمان که موعد تهیه لایحه بودجه نظامی جدید آمریکا باشد از اینگونه تهدیدهای ادعایی سخن می گویند و خواستار تخصیص بودجه های بیشتری به پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) می شوند.
در همین حال، لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین با رد اظهارات مقامات و رسانه های آمریکایی گفت: دولت چین همواره طرفدار استفاده صلح آمیز از فضا و مخالف تلاش های نظامی در این زمینه است.
وی افزود: پکن امیدوار است که این موضع چین مورد استقبال سایر کشورهای فعال در این عرصه به ویژه آنهایی واقع شود که خود سلاح هایی دارند که می تواند در فضا مورد استفاده قرار گیرد. (احتمالا اشاره مقام چینی به تکنولوژی های نظامی-فضایی آمریکا است)
لو کانگ به پیشنهادی اشاره کرد که چین، روسیه و کشورهایی دیگر درباره خلع سلاح به سازمان ملل دادند و خواستار تنظیم معاهده ای درباره منع نظامی گری در فضای خارجی شدند.
وی تصریح کرد: امیدواریم همه کشورهای جهان به ویژه آن کشورهایی که توانمندی های نظامی و برنامه های فضایی نظامی پیشرفته دارند به این تلاش بین المللی بپیوندند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید