Performancing Metrics

زنجان با کمبود یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی مواجه است | اتاق خبر
کد خبر: 341928
تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1395 - 11:34
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر در سطح استان زنجان دو هزار و ۶۷۴ تخت بیمارستانی وجود دارد و این استان با کمبود یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی مواجه است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، علیرضا بیگلری چهارشنبه در مراسم تجلیل از ایثارگران دانشگاه علوم‌پزشکی استان، افزود: تا قبل از سال ۹۴ علوم پزشکی زنجان زیر‌نظر دانشگاه تبریز بود ولی در حال حاضر چند استان را تحت پوشش قرار داده است. 

وی موفقیت های کسب شده در این دانشگاه را مرهون ایثار گران دانست و اظهار کرد: باید قدر این عزیزان را بدانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگانی بودند که بارها بین عقل و دل خود قرار گرفته‌اندو در جامعه امروزی نیز افراد در بسیاری از موارد بین دوراهی عقل و دل قرار می‌گیرند. 

وی افزود: افرادی هستند که منافع اجتماعی را بر متافع خود ترجیح می دهند و در راه اعتلای نظام تلاش می کنند.

بیگلری تصریح کرد: جانبازان، الگو و دفتری هستند از اعمال و رفتار و نقش ما در اجتماع که در آن نوشته شده است و بسیاری از موفقیت‌های علوم‌پزشکی استان از قبیل پیوند کلیه و دست، درمان ناباروری در استان، افزایش تخت‌های بیمارستانی مرهون تلاش این بزرگواران است.

وی با اشاره به اجرای طرح نظام سلامت در استان زنجان، افزود: این طرح تاکنون در استان زنجان به خوبی اجراشده است.

بیگلری اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در حال حاضر جزو دانشگاه‌های تیپ یک کشوری بوده و این امر یک افتخار بزرگ برای جامعه پزشکی استان زنجان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تأکید کرد: خوشبختانه با اجرای طرح نظام سلامت رضایتمندی مردم از نظام درمان و پزشکی بسیار افزایش‌یافته و دریافتی مردم از جیب بسیار کم شده است.

بیگلری تأکید کرد: طی دو سال گذشته و با اجرای طرح نظام تحول سلامت ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی استان خریداری‌شده  و خرید این میزان تجهیزات پزشکی برای استان زنجان بی‌سابقه بوده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر در سطح استان زنجان دو هزار و ۶۷۴ تخت بیمارستانی وجود دارد، افزود: این استان با کمبود یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی مواجه است که تخت‌های پاسخگوی نیازهای مردم نیست و حوزه بهداشت و درمان با مشکلات متعدد در زمینه تأمین تخت بیمارستانی مواجه است.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید