Performancing Metrics

صندوق جهانی مبارزه با گرد و غبار تشکیل می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 341932
تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1395 - 11:52
رئیس سازمان محیط زیست کشور از تشکیل صندوق جهانی مبارزه با گرد و غبار در سطح جهان خبر داد.

اتاق خبر: معصومه ابتکار صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران لرستان در محل فرودگاه خرم آباد در سخنانی با اشاره به مسئله گرد و غبار در کشور اظهار داشت: موضوع گرد و غبار دو بحث کانون های داخلی و خارجی دارد.

وی با بیان اینکه گرد و غبار در کشور هم منشا خارجی و هم منشا داخلی دارد اظهار داشت:در این راستا استانهای مختلف کشور مکلف شده اند که کانون های تولید گرد و غبار را در استانهای خود شناسایی کنند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه در نهایت اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با گرد و غبار در استانها در قالب یک طرح ملی احصا خواهد شد گفت: موضوع مقابله با گرد و غبار در استانها نیازمند یک کار فرا بخشی مانند کاشت نهال، مالچ پاشی و ... است.

ابتکار به منشا خارجی گرد و غبار برای استانهای غربی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد ورود گرد و غبار از کشور عراق به استانهای غرب کشور هستیم.

وی با بیان اینکه طی سال ۹۲ با نوری مالکی رئیس جمهور کشور عراق در رابطه با موضوع گرد و غبار جلسات و مذاکراتی داشتیم گفت: اما با حملات سلفی ها و داعش به شدت عراق ناامن شده و برنامه های پیش بینی شده در رابطه با مبارزه با گرد و غبار جنبه اجرایی پیدا نکرد.

رئیس محیط زیست کشور با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی عراق در رابطه با موضوع گرد و غبار تصریح کرد: در این راستا صندوق منطقه ای مبارزه با گرد و غبار تشکیل شد.

ابتکار از تشکیل صندوق جهانی مبارزه با گرد و غبار خبر داد و تصریح کرد: برای تشکیل این صندوق قطعنامه سازمان ملل اخذ شده و با دبیر کل سازمان ملل مکلف شد که گزارشی در مورد گرد و غبار در غرب آسیا تهیه کند.

وی تصریح کرد: در قالب این گزارش سازوکارهای مالی، فنی و انتقال تجربیات در این رابطه مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای محیط زیست جهان طی دو هفته آینده بیان داشت: در این اجلاس نشست تخصصی گرد و غبار به طور حتم برگزار و این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید