Performancing Metrics

افزایش تقاضا برای خرید مدل کراس اوور کوئید در هند | اتاق خبر
کد خبر: 342042
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1395 - 02:36
افزایش تقاضا برای خرید مدل کراس اوور کوئید سبب شد میزان فروش ماه گذشته شرکت خودروسازی رنوی فرانسه در بازار هند بیش از دو برابر افزایش یابد.

به گزارش اتاق خبر  به نقل از فرصت امروز ،افزایش تقاضا برای خرید مدل کراس اوور کوئید سبب شد میزان فروش ماه گذشته شرکت خودروسازی رنوی فرانسه در بازار هند بیش از دو برابر افزایش یابد.

۵۰۴-۷-۷b

رنو که به لحاظ فروش سومین خودروساز فعال در بازار هند محسوب می‌شود، با فروش ۱۲ هزار و ۴۲۶ دستگاه خودرو در ماه گذشته، رشدی ۲۱۱ درصدی را تجربه کرد که این افزایش، رنو را پس از گروه خودروسازی هیوندای موتور کره که فروش آن نیز با افزایشی معادل ۱۰ درصد همراه بوده، در جایگاه سوم قرار داده است.

گفتنی است شرکت «ماروتی سوزوکی» هند با فروش ۱۱۷ هزار و ۴۵ دستگاه خودرو رتبه نخست بازار خودروی هند را به خود اختصاص داده است.

براساس اطلاعات ارائه شده از سوی انجمن خودروسازان هند، میزان فروش مدل کوئید رنو در حالی افزایش یافته است که رشد فروش تنها محدود به رنو نبوده و مجموع فروش و تحویل خودروهای سواری و ون با افزایش ۱۱ درصدی به ۲۴۲ هزار و ۶۰ دستگاه در ماه گذشته رسیده است.

همزمان با افزایش سریع رشد اقتصادی هند، خودروسازان فعال در سومین بازار خودروی آسیا به دنبال عرضه خودروهای هاچ‌بک و کراس اوورهای شهری هستند تا با استفاده از محبوبیت دو سگمنت مذکور، مشتریان را به خرید بیشتر محصولات خود ترغیب کنند.

در همین رابطه شرکت «ماروتی سوزوکی» که رتبه نخست فروش خودرو در بازار هند را در اختیار دارد نیز از محبوبیت کراس اوورهای شهری کوچک غافل نمانده و با عرضه مدل «Vitara Brezza  » به سگمنت محبوب SUV‌های کوچک وارد شده است. لازم به ذکر است در کنار خودروسازان خارجی فعال در بازار خودروی هند، بزرگ‌ترین خودروساز داخلی این کشور یعنی شرکت خودروسازی «تاتا موتورز» با عرضه خودروی هاچ‌بک «Tiago»  بـه اسـتـقبال رقبای خارجی و قدرتمند خود در این بخش از بازار رفته است.

گفتنی است عرضه خودروهای مذکور در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این و در ماه مه ‌سال گذشته میلادی، مدیران رنو نسخه کراس اوور مدل کوئید این شرکت فرانسوی را در بازار هند معرفی کرده بودند.

در رابطه با رونق گرفتن بازار خودروهای کراس اوور و هاچ بک در هند، «ویشو ماتور» مدیرعامل انجمن خودروسازان هند در گفت‌وگو با خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: «فروش خودروهای SUV در چهار ماه نخست سال جاری و برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ میلادی به این سو با سرعت بسیار زیادی رشد کرده است.»

در این راستا و در ماه گذشته سال جاری میلادی آمار فروش خودروهای سگمنت محبوب SUV با افزایشی معادل ۴۳ درصد رو به رشد و به ۶۲ هزار و ۱۷۰ دستگاه رسید. هیوندای که دومین خودروساز پرفروش بازار خودروی هند محسوب می‌شود نیز با معرفی مدل Creta به بازار در جولای سال گذشته میزان فروش خود را افزایش داد و در نهایت شرکت «ماروتی سوزوکی» موفق شد میزان فروش خود در سگمنت SUV را به میزان سه برابر افزایش دهد.

براساس اظهارات مدیر انجمن خودروسازان هند، پیش‌بینی‌های صورت گرفته در رابطه با افزایش میزان بارندگی می‌تواند منجر به افزایش تمایل خریداران روستایی به خرید خودروهای مورد نظرشان شود. گفتنی است ون و SUV دو سگمنت مورد علاقه خریداران روستایی هند بوده و ۳۵ درصد از خودروهای تولید شده در بازار خودروی هند، در مناطق روستایی این کشور به فروش می‌رسد.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید