Performancing Metrics

شورشیان سوری مقصر جنایات جنگی در حلب هستند | اتاق خبر
کد خبر: 342069
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1395 - 10:28
عفو بین الملل:
سازمان عفو بین‌الملل امروز (جمعه) اعلام کرد، گروه‌های شورشی سوری احتمالا مرتکب جنایات جنگی در حلب شده‌اند.

به گزارش اتاق خبر، این دیده‌بان حقوق بشر گفت، مدارکی از کشتار ده‌ها غیرنظامی در جریان بمباران کور منطقه شیخ مقصود در قطب تجاری سابق سوریه در حلب واقع در شمال سوریه کشته‌ شده‌اند. این منطقه عمدتا در دست نیروهای دولتی و شورشیان است.

 عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های مسلحی که منطقه شیخ مقصود را محاصره کرده‌اند، مکررا حملات کورکورانه‌ای علیه منازل غیرنظامیان، خیابان‌ها، فروشگاه‌ها و مساجد انجام می‌دهند که منجر به کشته و مجروح شدن غیر نظامیان می‌شود و نشان‌دهنده بی‌اعتنایی شرم‌آور نسبت به زندگی انسان‌هاست. این حملات در زمره جنایات جنگی محسوب می‌شود.

 مدیر بخش خاورمیانه عفو بین‌الملل تاکید کرد: پرتاب مهمات انفجاری به سمت مناطق غیرنظامی در شیخ مقصود به دست گروه‌های مسلح، نقض وقیحانه قانون تمایز میان اهداف نظامی و غیر نظامی است که یک قانون دوستانه در قوانین بشردوستانه بین‌المللی محسوب می‌شود.

 عفو بین‌الملل با ذکر شهادت شاهدان عینی و تصاویر ویدیویی، گفت که دست‌کم 83 غیرنظامی از جمله 30 کودک بین آوریل و فوریه در این منطقه کشته شده‌اند.

 با پایان مهلت تمدید شده آتش‌بس در حلب، منابع محلی از بازگشت درگیری‌ها به دومین شهر پرجمعیت سوریه خبر دادند. آنگونه که مخالفان سوری می‌گویند، جنگنده‌های روسیه و سوریه بامداد روز پنجشنبه مواضع گروه‌های شورشی در حومه جنوبی و غربی حلب را بمباران کردند و درگیری‌ها با استفاده از خمپاره و توپخانه نیز از سرگرفته شده است.

 آتش‌بس حلب که با تلاش‌های مشترک روسیه و آمریکا برقرار شده بود، چند بار تمدید شد که آخرین تمدید آن 48 ساعته بود و بامداد پنجشنبه مهلت آن به پایان رسید. پیشتر درگیری‌هایی در مناطق اطراف شهر حلب روی داده بود اما از سرگیری خشونت‌ها در داخل شهر اکنون شکل جدی به خود گرفته است.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید