Performancing Metrics

جشنواره نان در سمنان | اتاق خبر
کد خبر: 342131
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1395 - 11:14
جشنواره نان در ۳۱ اردیبهشت در استان سمنان در راستای احیای فرهنگ پخت نان برگزار می‌شود.

اتاق خبر: جشنواره نان در ۳۱ اردیبهشت در استان سمنان در راستای احیای فرهنگ پخت نان برگزار می‌شود و شهرستان‌های سرخه، شهمیرزاد، شیرفتیر،تنبلک، گولاچ، بسقمات، سرخه و مهدیشهر برای پخت نان‌های سنتی و احیای آن راهی سمنان می‌شوند تا در ضیافتی به یادماندنی جشنواره نان را برگزار کنند.

نان‌ها انواع مختلفی دارند که بر اساس آداب اقوام و ملل مختلف متفاوتند و هریک به تناسب و فراخور اقلیم مردم منطقه طبخ می‌شوند. به عنوان نمونه در مناطق سردسیر در ترکیب خمیر نان از چاشنی‌های گرم نظیر زنجبیل و یا حتی فلفل استفاده می‌شود. همچنین در مناطق استوایی در ترکیب آرد و یا خمیر نان از خرما استفاده می‌شود.

استان سمنان در راستای احیای فرهنگ پخت نان در صدد برگزاری جشنواره نان برآمد تا نان‌هایی با ماندگاری بالا و بدون دورریز را احیا کند.

«مریم سلمانیان» معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان در این باره گفت: با توجه به نقشی که نان در فرهنگ و زندگی عموم جامعه دارد در صدد احیای فرهنگ پخت‌ نان‌های سنتی برآمدیم. از این رو در ۳۱ اردیبهشت شاهد برگزاری جشنواره نان خواهیم بود.

به گفته او، برخی از انواع نان‌ها علاوه بر سبوس دار بودن به دلیل ماندگاری بالا به صورت ماهیانه خریداری می‌شوند و بسیار نازک، خشک و ترد هستند. برخی مواقع نیز شاهد استفاده از سیاه‌دانه سبزیجات محلی در پخت نان هستیم گاهی نیز نان‌ها با آرد دیمی و آبی پخت می‌شوند که هر یک روش مخصوص خود را دارد. در این جشنواره نان‌هایی با کیفیت و طعم‌های مختلف ارائه می‌شود.

منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید