Performancing Metrics

آمریکا نمی خواهد میان ایران و بانک های اروپایی قرار بگیرد | اتاق خبر
کد خبر: 342175
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1395 - 18:20
وزیر خارجه انگلیس:
وزیر امور خارجه انگلیس در نشست با تعدادی از مدیران بانک های اروپایی گفت: بازگرداندن ایران به جامعه جهانی یک هدف راهبردی است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس روز پنج‌شنبه در نشست مدیران ارشد بانک‌های اروپایی با وزیران امور خارجه آمریکا و انگلیس در لندن گفت: آمریکا نمی‌خواهد بر سر راه بانک‌ها و شرکت‌های تجاری اروپایی که خواهان تعامل با ایران هستند، قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حقیقت برخی از شما و بانک‌های شما در اطراف خود چالش‌هایی را در رابطه با سیستم نظارتی آمریکا مشاهده می‌کنید. من می‌دانم که مسائل فنی زیادی وجود دارد که شما خواهان مطرح کردن آن هستید.

هاموند گفت: آنچه من قصد دارم انجام دهم این است که از وزیر امور خارجه آمریکا بخواهم که یک چشم انداز کلی از موضع واشنگتن را ارائه کند.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین در دیدار با جان کری همتای آمریکایی خود ضمن تشکر از کری برای حضور در این نشست گفت: ما امروز اینجا هستیم و وقت گذاشتیم تا به صحبت‌های بانک‌های اروپایی گوش دهیم. آنچه که تلاش می‌کنیم به آن رسیدگی کنیم، شکاف میان تعهد سیاسی آمریکا برای اجرای توافق و دادن اجازه به ایران برای دسترسی به سیستم تجارت جهانی و سیستم مالی جهان و همچنین حقیقت آنچه که بانکهای اروپایی در عمل پیدا می‌کنند، است.

هاموند افزود: ما تلاش می‌کنیم این شکاف را کاهش دهیم. ما در تلاش هستیم تا جدایی میان قصد سیاسی و حقیقت جهان بانکداری را درک کنیم و تلاش کنیم تا بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم این جدایی را از بین ببریم تا به بانک‌های اروپایی و جهانی اجازه دهیم که از تجارت اروپا برای از سرگیری تجارت معمولی و الگوهای سرمایه‌گذاری با ایران حمایت کند. این چیزی است که تمامی ما می‌خواهیم از منفعت برجام که ایران انتظار و شایستگی آن را دارد، ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم به هدف راهبردی خود که بازگرداندن ایران به جامعه بین‌الملل، عادی‌سازی روابط که شامل تجارت و روابط سرمایه‌گذاری با ایران می‌شود، برسیم باید در این زمینه موفق شویم. این اولین مانع در این رقابت است و اگر در آن شکست بخوریم هرگز شانس به نمایش گذاشتن تمامی مزایای دیگری که می‌توانیم از این توافق بیرون آوریم را نداریم، توافقی که سال گذشته برای دستیابی به آن وقت و انرژی زیادی صرف کردیم .

نظرات
ADS
ADS
پربازدید