Performancing Metrics

کتاب‌دوستی ایرانیان چینی‌ ‌ها را شگفت زده کرد | اتاق خبر
کد خبر: 342180
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 02:08
رایزن فرهنگی چین در ایران با بیان اینکه نخستین بار است به نمایشگاه کتاب تهران می‌‌آید، گفت: استقبال و حضور گسترده مردم ایران از این نمایشگاه من را به شوق و هیجان آورد.

اتاق خبر - از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین ‌المللی کتاب تهران، ین هاگنگ، با حضور در سالن تشریفات با سید عباس صالحی رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار و گفت‌ و گو کرد و در این دیدار بر لزوم تعاملات فرهنگی در کشور تاکید شد.

وی ادامه داد: من عاشق کتابخوانی هستم، از اینکه می‌‌بینم مردم ایران نیز کتاب را دوست دارند بسیار خوشحال هستم، چون در این فضا می‌‌توانیم تعاملات بین فرهنگی خوبی داشته باشیم.
ین هاگنگ، با بیان اینکه کتاب‌خوانی باعث رشد و اعتلای فرهنگ یک کشور می‌‌شود عنوان کرد: ما به دنبال مجموعه‌‌ای از تبادلات فرهنگی در عرصه‌‌های مختلف هستیم. و نمایشگاه کتاب می‌‌تواند در این زمینه گام مهم و موثری بردارد.
وی تاکید کرد: به دلیل علاقه ایرانیان به کتاب، دو کشور فرصت تعامل بیش‌تری با یکدیگر خواهند داشت تا جاده ابریشم فارغ از مسیر بازرگانی، مسیر فرهنگی در کشور هم باشد.
در ادامه این نشست سیدعباس صالحی نیز، بر لزوم استمرار این دیدارها تاکید کرد و خواستار افزایش سطح تعاملات بین دو کشور شد.
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برپا شده است. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید