Performancing Metrics

صهیونیست‌ها از آشفتگی در دنیای اسلام سود می‌برند | اتاق خبر
کد خبر: 342286
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 12:35
روزنامه اطلاعات در شماره شنبه 25 اردیبهشت در تشریح تیتر یک سخنان علی لاریجانی رئیس مجلس را در آیین گشایش سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم برجسته کرد و از قول وی آورد: ایجاد گروه‌های تروریستی و حمایت از آنها و آشفتگی در دنیای اسلام‌، باعث بهره

اتاق خبر - این روزنامه با اشاره به عنوان افزایش بی‌سابقه آمار زاد و ولد در 24 سال گذشته، آورد: سال گذشته یک میلیون و 570 هزار و 219 نوزاد در کشور متولد شد که این میزان موالید با 2.3 درصد رشد نسبت به سال پیش از آن، در 24 سال گذشته بی‌سابقه بوده است‌. به گزارش معاونت اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال، از این تعداد موالید در سال گذشته 806 هزار و 456 نوزاد پسر و 763 هزار و 763 نوزاد دختر بودند. بر این اساس، نرخ خـام حاصـل از ثبـت ولادت در کشـور 19.8 درهزار به دست آمده است.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود است، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات به شمار می رود، در تشریح این خبر می خوانیم: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت‌: فهرست مشکلات حل شده در دوران پس از برجام نشان می‌دهد شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود است. آیت الله اکبر ‌هاشمی رفسنجانی در سفر یک روزه خود به استان قزوین در آئین گرامیداشت اعیاد شعبانیه و بهره‌برداری ‌از پروژ‌ه‌های عمرانی دانشگاه آزاد قزوین‌ با تبریک اعیاد شعبانیه، افزود: این اعیاد می‌توانند برای ما برکت آفرین باشند و امید واقعی این است که با ظهور حضرت مهدی‌(عج) و قائم آل محمد(ص)، ریشه تمام ظلم و فسادها برچیده شود. وی محدودیت‌های اعمال شده در دوران تحریم و دستاوردهای به‌دست‌آمده پس از برجام برای کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: درحالی که در دوران تحریم تولید نفت کشور به یک میلیون بشکه کاهش یافته بود، اما اکنون تولید ما به روزی 3.5 میلیون بشکه افزایش یافته است.او با اشاره به علاقمندی کشورهای دنیا برای برقراری توسعه روابط اقتصادی با ایران گفت: در گذشته چندین بانک بزرگ دنیا به خاطر جریمه‌های آمریکا از ارتباط با ایران هراس داشتند، اما اکنون با بانک‌های مختلف دنیا همکاری می‌کنیم و شخصیت‌های بزرگ علمی و مقامات خارجی در صف ورود به ایران هستند.
آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: نیمی از صنایع کشور در دوران پیش از برجام تعطیل یا راکد و نیمه‌فعال بوده است اما اکنون بسیاری از آنها فعال شده اند.
این روزنامه با انتخاب عنوان تولید نفت ایران به میزان قبل از تحریم‌ها رسید، می نویسد: آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: تولید نفت ایران به سطح قبل از تحریم ها در بیش از 4 سال قبل رسیده و در ماه گذشته میلادی روزانه 56.3 میلیون بشکه نفت تولید کرد که آخرین بار در نوامبر 2011یعنی پیش از وضع تحریم‌ها به این میزان تولید دست یافته بود. آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود افزود: در حالی که تهران تلاش دارد سهم از دست رفته خود از بازار را پس بگیرد، صادرات نفت این کشور با بیش از 40 درصد افزایش به 2 میلیون بشکه در روز یعنی نزدیکی صادرات دوران پیش از تحریم رسیده است.
روزنامه اطلاعات با درج عنوان شهادت فرمانده کل نظامی حزب‌الله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی، نوشت: : «مصطفی بدرالدین» ملقب به «سید ذوالفقار» فرمانده کل شاخه نظامی مقاومت حزب الله لبنان در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مقرش در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق، به همراه شماری از همراهانش به شهادت رسید. حزب الله با صدور بیانیه ای خبر شهادت فرمانده کل شاخه نظامی خود در سوریه را در پی حمله به مقر حزب‌الله در فرودگاه نظامی دمشق اعلام کرد و این ضایعه را تسلیت گفت.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «روزنمایی از «فرهنگ کارت» با 47 هزار تومان اعتبار برای هر ایرانی»، «یادگار امام: سینمای ایران، صاحب فکر و مکتب شده است» و «استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر شد» پرداخت

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید