Performancing Metrics

تردد نفتكش‌هاي ايراني در بنادر جهان آزاد شد | اتاق خبر
کد خبر: 342299
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 13:22
مديرعامل شركت ملي نفتكش گفت: با توجه به اخذ گواهينامه‌هاي معتبر رده‌بندي بين‌المللي و نيز رفع كامل تحريم‌هاي بيمه‌يي، محدوديتي براي تردد نفتكش‌ها در بنادر دنيا وجود ندارد.

مديرعامل شركت ملي نفتكش با بيان اينكه مشكلات مربوط به بيمه نفتكش‌هاي ايراني به طور كامل رفع شده است، گفت: با توجه به اخذ گواهينامه‌هاي معتبر رده‌بندي بين‌المللي و نيز رفع كامل تحريم‌هاي بيمه‌يي، محدوديتي براي تردد نفتكش‌ها در بنادر دنيا وجود ندارد. علي‌اكبر صفايي در گفت‌وگو با ايرنا درباره رفع تحريم‌هاي بيمه‌يي نفتكش‌هاي ايراني افزود: با توجه به حل و فصل قطعي مشكل بيمه‌يي، نفتكش‌هاي ايراني تحت پوشش بيمه‌هاي بين‌المللي قرار گرفته و مي‌توانند در همه بنادر پهلوگيري كنند. وي اضافه كرد: بر اين اساس، ديگر براي نفتكش‌هايي كه مالكيت ايراني دارند و نيز نفتكش‌هايي كه وارد بنادر ايران مي‌شوند هيچ مشكل بيمه‌يي وجود نخواهد داشت.

مديرعامل شركت ملي نفتكش با بيان اينكه از اين پس نفتكش‌هاي ايراني مي‌توانند به مقصد اروپا بارگيري كنند، ادامه داد: درحال طي روند اخذ بيمه و مذاكره با شركت‌هاي بيمه‌يي هستيم كه با دستيابي به توافق درباره بهترين قيمت و شرايط قراردادهاي بيمه‌يي را امضا خواهيم كرد.

صفايي به اخذ مجوز از موسسه‌هاي رده‌بندي بين‌المللي اشاره كرد و گفت: موسسه‌هاي رده‌بندي كه گواهينامه‌هاي بين‌المللي را براي كشتي‌ها صادر مي‌كنند نيز براي نفتكش‌هاي ايراني مجوزهاي لازم را صادر كرده‌اند به گونه‌يي كه تردد نفتكش‌ها با گواهينامه‌هاي معتبر بين‌المللي انجام مي‌شود.

مديرعامل شركت ملي نفتكش به تاثير تحريم بر فعاليت نفتكش‌هاي ايراني در دوران تحريم اشاره كرد و افزود: با توجه به اينكه تمام مقررات مربوط به حمل و نقل دريايي(شامل ايمني، محيط زيست و امنيت دريانوردي و كار) بين‌المللي هستند، تاثير تحريم‌ها بر حمل و نقل دريايي بسيار شديد بود.

وي ادامه داد: پس از رفع تحريم‌ها و اجرايي شدن برجام، تلاش‌ها براي رفع مشكلات بيمه‌يي و حل و فصل مسائل مربوط به گواهينامه‌هاي بين‌المللي را آغاز كرديم كه در نهايت موفق به رفع همه موانع شديم.

مديرعامل شركت ملي نفتكش با بيان اينكه ايران داراي بزرگ‌ترين ناوگان نفتكش دنياست، اضافه كرد: ناوگان نفتكش ايران شامل 70 فروند انواع كشتي است كه براي حمل نفت، فرآورده‌هاي نفتي و گاز به كار گرفته مي‌شوند.

صادرات نفت ايران در دوران تحريم به كشورهاي تركيه، چين، هند، ژاپن و كره جنوبي محدود شده بود كه بخش عمده آن توسط نفتكش‌هاي ايراني انجام مي‌شد.

شركت‌هاي بين‌المللي بيمه‌يي در دوران تحريم از بيمه نفتكش‌هاي ايراني خودداري مي‌كردند در نتيجه اين نفتكش‌ها قادر به تردد در همه بنادر جهان نبودند.

با توجه به ريسك بالاي حمل محموله‌هاي نفتي، بنادر بسياري از كشورها به شرطي اجازه تردد به نفتكش‌ها را مي‌دهند كه تحت پوشش بيمه‌هاي معتبر بين‌المللي قرار داشته باشند، بر اين اساس به دليل تحت پوشش قرار نگرفتن بيمه‌هاي بين‌المللي حضور نفتكش‌هاي ايراني در بسياري از بنادر جهان ازجمله اروپا با مانع مواجه شده بود.

با اجرايي شدن برجام در دي ماه پارسال، تحريم‌هاي صنعت نفت و نفتكش ايران رفع شد اما مذاكره با شركت‌هاي بين‌المللي بيمه‌يي براي از سرگيري پوشش بيمه‌يي براي ايران، روندي زمانبر بود كه پس از مذاكرات طولاني حاصل شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید