Performancing Metrics

توافقات جدید آبی تهران-توکیو | اتاق خبر
کد خبر: 342341
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 15:43
قائم مقام وزیر نیرو گفت: سامانه های جدید فاضلاب در ۵۰۰ شهر و ساخت سدهای جدید برای تامین آب ۱۰۰ شهر در دستور کار است.

اتاق خبر: ستار محمودی در دومین همایش همکاری‌های مشترک صنعت آب و فاضلاب ایران و ژاپن گفت: ایران با دارا بودن قوی‌ترین منابع انسانی تحصیل کرده، وجود شرکت‌های مهندسی مشاوره و شرکت‌های پیمانکاری و ساخت، منابع طبیعی، ‌ امنیت سرمایه‌گذاری و تضمین سرمایه گذاری در مقایسه با کشورهای همسایه، فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاری کشورهای دیگر در ایران به وجود آورده است.

قائم‌ مقام وزیر نیرو با تاکید بر اینکه به‌ دنبال ارتقای سطح خدمات و انتقال تکنولوژی‌های جدید هستیم، اظهارداشت: شرکت‌های ایرانی فضای کسب و کار در داخل را به خوبی می‌شناسند، از همین رو با همکاری مشترک با شرکت‌های ژاپنی می‌توانند پروژه‌های داخلی را با موفقیت انجام دهند.

محمودی ادامه داد: به دنبال ارتقای سطح خدمات و انتقال تکنولوژی‌های جدید هستیم و همکاری با شرکت‌های ژاپنی می‌تواند این هدف را برای ما مهیا کند. در بخش آب به دنبال ایجاد سامانه‌های فاضلاب در ۵۰۰ شهر، احداث سد نیروگاه‌های برق‌آبی برای تأمین آب ۱۰۰ شهر کشور و کاهش آب بدون درآمد در شبکه‌های توزیع کشور هستیم و در این زمینه از پیشنهادهای مشارکت استقبال می کنیم.

وی با اشاره به بخش خصوصی توانمند در ایران، به مزایای شرکت‌های ژاپنی اشاره و بیان کرد: شفافیت و صداقت سرمایه‌گذاران ژاپنی به عنوان مزیت برای این کشور محسوب می‌شود و برای ما هم این یک امتیاز مهم است.

قائم مقام وزیر نیرو در ادامه به دو نکته مهم اشاره و عنوان کرد: ایران در دوران تحریم، دستاوردهای بزرگی را داشت و ما در این دوران توانستیم با پیوند بین دانشگاه و صنعت مشکلات خود را حل کنیم، ولی هم‌اکنون به دنبال بالا بردن سطح خدمات در کشور هستیم.

وی خاطر نشان کرد: شرکت‌های ایرانی می‌توانند با همکاری شرکت‌های ژاپنی پروژه‌های مختلف در زمینه آب و فاضلاب را اجرایی کنند، چرا که همکاری با ایران می‌تواند زمان و فاصله را به سود سرمایه‌گذاران ژاپنی صرفه‌جویی کند که این مسئله نیز یک مزیت بزرگ در امر سرمایه‌گذاری است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید