Performancing Metrics

ایربگهای تاکاتا روی دست هوندا ضرر گذاشت | اتاق خبر
کد خبر: 342418
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 18:25
هوندا موتور در پی متحمل شدن هزینه‌های فراخوان گسترده ایربگهای معیوب ساخت تاکاتا، ضرر سه ماهه گزارش کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  ایسنا، سومین خودروساز پرفروش ژاپن اعلام کرده است علاوه بر 30 میلیون خودرویی که تاکنون برای تعویض بادکننده‌های ایربگهای مرگبار ساخت تاکاتا تحت فراخوان قرار داده است، برای 21 میلیون خودروی دیگر فراخوان خواهد داد.

تتسوئو ایوامورا، یکی از معاونان هوندا در کنفرانس گزارش درآمد اعلام کرد هوندا که بزرگترین مشتری تاکاتا است، با فراخوان جدید باید بادکننده‌های حاوی نیترات آمونیومی که از ماده خشک کننده استفاده نکرده اند را تعویض می‌کند.

این ایربگهای معیوب عامل دستکم 11 کشته هستند که همه آنها بجز یکی در خودروهای هوندا بوده اند و همچنین از سال 2008 بیش از 100 مصدوم برجای گذاشته اند.

قطعه ساز ژاپنی تاکاتا از نیترات آمونیوم برای ایجاد انفجار کوچکی که ایربگها را در تصادف باد می‌کند، استفاده می‌کند اما این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی، ممکن است با سرعت زیادی منفجر شده و قوطی فلزی که محل نگهداری این ماده است را تکه تکه کند و این قطعات همانند ترکش در داخل خودرو پرتاب شوند.

هوندا در مدت سه ماه منتهی به 31 مارس 93.4 میلیارد ین (860 میلیون دلار) ضرر کرد که برخلاف 115.35 میلیارد ین سود مورد پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود.

به گفته یکی از مقامات هوندا، هزینه‌های مربوط به فراخوان رشد سود که با افزایش فروش خودرو، کاهش هزینه و هزینه‌های کمتر مواد در سال مالی گذشته حاصل شد را هیچ کرده است.

هوندا اعلام کرده پس از اینکه وزارت حمل و نقل آمریکا دستور داد فراخوانهای تاکاتا گسترش پیدا کنند، نتایج مالی سال گذشته 267 میلیارد ین هزینه‌های بالاتر مربوط به کیفیت را جبران کرده اند.

این شرکت در سال مالی گذشته 436 میلیارد ین برای هزینه‌های مربوط به فراخوان ایربگ اختصاص داده که چهار برابر 120 میلیارد ین در سال پیش از آن بود.

بر اساس گزارش رویترز، هوندا در حال کنار گذاشتن استفاده از قطعات ساخت تاکاتا در تولید خودروهای جدید بوده و اعلام کرده دیگر از این قطعات استفاده نمی‌کند.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید