Performancing Metrics

تونس، بازار جدید برقی ایران | اتاق خبر
کد خبر: 342444
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 19:46
وزیر نیرو گفت: تونس جدید‌ترین مقصد صادراتی خدمات فنی و مهندسی صنعت برق ایران شده است.

اتاق خبر: حمید چیت‌چیان امروز در حاشیه دیدار با وزیر انرژی و معدن تونس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این بار اولی است که وزیر انرژی تونس به ایران دعوت شده که دردرجه اول شناسایی توانمندی‌ها و نیازمندی‌های هر دو کشور مورد بحث قرار گرفت.

وی با بیان این‌که هدف از این جلسه شناخت توانمندی‌های هر دو کشور بوده است، اظهار کرد: هدف بر این بوده که با شناخت توانمندی‌ها بتوانیم فرصت همکاری مناسبی بین ایران و تونس ایجاد کنیم.

وزیر نیرو ادامه داد: قرار است وزیر انرژی تونس دیدارهای متعددی را با شرکت‌های ایرانی داشته باشد و از نزدیک از توانمندی‌های این شرکت‌ها مطلع شود.

چیت‌چیان اضافه کرد: این جلسه اولین گامی بود که برای ارتباط با کشور تونس در زمینه‌ی صنعت برق ایجاد شد لذا امیدواریم که بتوانیم با توجه به صحبت‌های صورت گرفته همکاری با این کشور را تسهیل کنیم.

وی با بیان این‌که قطعا این ارتباط می‌تواند مسائل تجاری هر دو کشور را در زمینه صنعت برق ارتقاء دهد، گفت: بیشتر صحبت‌ها در این زمینه بوده که ایران فناوری‌های خود را به تونس ارائه دهد و در زمینه‌ی عکس آن صحبتی به میان نیامده است.

در ادامه منجی مزروق – وزیر انرژی و معدن تونس – با ابراز خرسندی از ایجاد همکاری با ایران بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌های ایران در حوزه برق ما تمایل زیادی به ایجاد همکاری با این کشور داریم.

وی با بیان این‌که براساس برنامه‌ریزی‌های صنعت برق تونس قرار است که میزان تولید برق در این کشور افزایش یابد، گفت: در چشم‌انداز 2030 قرار است که 30 درصد انرژی تونس تجدید‌پذیر باشد.

وزیر انرژی و معدن تونس ادامه داد: با توجه به توانمندی‌های ایران و کیفیت بالای تولید برق این کشور قطعا ما می‌توانیم توشه بار خوبی از این کشور با خود به همراه ببریم.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید