Performancing Metrics

عربستان با بمباران صعده به نقض آتش بس در یمن اعتراف کرد | اتاق خبر
کد خبر: 342446
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 19:54
رسانه های عربستانی با اعلام خبر بمباران صبح امروز منطقه السامیه در شهر المصلوب استان الجوف توسط هواپیماهای عربستانی به صراحت اذعان به نقض آتش بس در یمن کردند.

اتاق خبر - به گزارش پایگاه خبری یمن پرس هواپیماهای عربستانی شب گذشته مواضع انصار الله در شهر مرزی صعده را نیز بمباران کردند.
همچنین رسانه های عربستانی از حمله توپخانه ای شب گذشته عربستان به شهر رازح در استان صعده خبر دادند.
در حالی رسانه های عربستانی به نقض آتش بس وتجاوز هوایی علیه شهرهای یمن اعتراف می کنند که از 10 آوریل ( فروردین گذشته) به اصطلاح آتش بس را پذیرفته اند.
خبرگزاری رسمی یمن ( سبا) از تداوم نقض آتش بس توسط هواپیماهای عربستانی در چند استان یمن طی 24 ساعت گذشته خبر داد.
بر اساس این گزارش هواپیماهای عربستانی با پرواز بر فراز استان های صعده، المحویت، صنعا، اب و الحدیده دیوار صوتی را شکستند.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین پارسال (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید