Performancing Metrics

ارجاع ۱۰۵ فقره پرونده قاچاق کالاو ارز به تعزیرات حکومتی زنجان | اتاق خبر
کد خبر: 342455
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 20:26
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان به تعداد پرونده‌های قاچاق ارجاع شده به تعزیرات حکومتی زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال جاری ۱۰۵ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز به این اداره ارجاع شده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر مرتضی ممیزی وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی را رسیدگی به تخلفات اقتصادی در جامعه عنوان کرد و افزود: این اداره در سه حوزه رسیدگی به تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت قوانین نظام صنفی و اجحاف حق مصرف‌کنندگان فعالیت دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان بابیان اینکه اداره متبوعش صلاحیت رسیدگی به تخلفات اشخاص حقوقی و حقیقی را دارد، گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون، تعزیرات حکومتی صلاحیت رسیدگی و اعمال مجازات را دارد.

ممیزی به تعداد پرونده‌های قاچاق ارجاع شده به اداره تعزیرات حکومتی استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال جاری ۱۰۵ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز به این اداره ارجاع شده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق سال جاری را ۲۴ میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای قاچاق در بخش البسه و پوشاک، سیگار و لوازم‌آرایشی و بهداشت بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در خصوص  نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی در استان طی سال جاری متذکر شد: در این بازه زمانی ۱۳۲ مورد نظارت و گشت مشترک با ۱۷ اکیپ انجام‌شده و در بخش قاچاق کالا ۶۹ مورد ضبط کالا و ۶ مورد ضبط خودرو علاوه بر جریمه نقدی بوده که ۱۹ مورد کالای قاچاق لوازم‌آرایشی و بهداشتی هم معدوم شده است.

ممیزی با بیان اینکه در این خصوص ۸۵ واحد متخلف در استان شناسایی شد افزود: ارزش ریالی پرونده‌های مختومه ۸۷ میلیون ریال است.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید