Performancing Metrics

برای تولید هر مگاوات برق به یک میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز است | اتاق خبر
کد خبر: 342481
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 22:07
ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﺷﺮﮐﺖ ﺗﻮﺍﻧﯿﺮ سرمایه گذاری برای تولید هر یک مگاوات برق را یک میلیون دلار اعلام و یادآور شد: این در حالی است که مصرف برق در کشور ما هر 10 سال به دو برابر افزایش می یابد که این مساله هزینه های زیادی را برای کشور به همراه دارد.

اتاق خبر: علیرضا احمدی یزدی روز شنبه در همایش مدیریت مصرف برق، ویژه صنایع استان قزوین افزود: سال گذشته با همکاری 33 میلیون مشترک، دو هزار و 200 مگاوات کاهش پیک مصرف داشتیم که یک هزار و 100 مگاوات آن مربوط به صنایع بود.
وی با اشاره به اینکه سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' نامگذاری شده، تاکید کرد: این مساله در واقع یک فرهنگ است و همه باید در امر پیشبرد این مهم تلاش کنیم.
وی با اشاره به 74 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کشور، خاطرنشان کرد: نیاز پیک مصرف امسال 54 هزار و 500 مگاوات است در حالی که حداکثر میزان مصرف برق سال گذشته در زمستان 50 هزار و 177 مگاوات و کمترین آن نیز 28 هزار و 500 مگاوات ثبت شده است.
به گفته وی، بیشترین میزان مصرف برق کشور طی روزهای گذشته با توجه به خنکی هوا، 36 هزار مگاوات بوده که با توجه به این میزان بار مصرف، نیازمند افزایش تولید هستیم.
احمدی یزدی ادامه داد: اگر طی 18 روز یعنی 400 ساعت در زمان پیک مصرف تابستان بتوانیم به میزان پنج درصد کاهش بار داشته باشیم در واقع سه هزار مگاوات برق را توانسته ایم مدیریت کنیم.
وی با اشاره به راهکارهای توانیر برای جلوگیری از خاموشی های ناخواسته، تاکید کرد: طرح تعطیلات و تعمیرات واحدهای صنعتی در فصل تابستان (که برای پانزدهمین سال متوالی این طرح در سطح کشور به مورد اجرا گذاشته می شود)، طرح ذخیره عملیاتی، اجرای برنامه TOU (افزایش و شناور شدن میزان ساعات اوج بار)، تولید پراکنده و استفاده از انرژی های نو از جمله برنامه های ارایه شده از سوی توانیر می باشد.
وی اضافه کرد: 706 مولد همکار طی سال گذشته 441 مگاوات کاهش قدرت اعمال داشته اند که در این رابطه 100 میلیارد ریال پاداش داده شده است.
وی میزان تولید انرژی در سال 93 را 250 میلیون کیلووات ساعت و میزان تلفات آن را 15 درصد اعلام و افزود: در سال 94 این میزان به 280 میلیون کیلووات ساعت افزایش و تلفات آن نیز به 11 درصد کاهش یافته بود.
وی ادامه داد: با استفاده از تکنولوژهای جدید و بازنگری استانداردهای موجود، سال گذشته سه درصد در مصرف انرژی های معابر نیز صرفه جویی به عمل آمده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین نیز در این همایش اظهار کرد: خوشبختانه صنایع استان قزوین طی سال های گذشته همکاری های خوبی در زمینه کاهش مصرف پیک بار در تعطیلات تابستانی داشته اند.
سعید بهادیوند چگینی، مدیریت مصرف در حوزه اقتصاد مقاومتی را امری بسیار مهم دانست و اضافه کرد: با توجه به امیدواری در امر گسترش صنایع بزرگ کشور در مساله پسابرجام و کمبود انرژی در کشور، این مهم را می توان با مدیریت صحیح کنترل و به انجام رساند.
این مسئول خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین آماده هرگونه همکاری و ارایه مشاوره به واحدهای صنعتی بوده تا بتواند پیک مصرف تابستان امسال را در سایه تعامل و همکاری با موفقیت پشت سر بگذارند.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید