Performancing Metrics

جلسات شورای اجتماعی کشوراز این پس به ریاست رئیس جمهوری برگزار می شود | اتاق خبر
کد خبر: 342521
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1395 - 00:46
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی:
قائم مقام وزیر کشور از برگزاری مرتب جلسات شورای اجتماعی کشور به صورت ماهیانه و با حضور وزیر کشور خبر داد و گفت که این جلسات ازین پس به صورت فصلی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی برگزار می شود و مصوبات آن به لحاظ اجرایی ارتقاء پیدا خواهد کرد.

اتاق خبر - مرتضی میرباقری عصر روز شنبه درپایان هشتادمین نشست جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار داشت:این شورا تا دو جلسه قبل به ریاست رحمانی فضلی وزیر کشور تشکیل می‌شد ولی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بنا شد شورای اجتماعی کشور به ریاست رییس‌جمهوری و قائم مقامی وزیر کشور برپا شود.

وی افزود: این تصمیم باعث ارتقای مصوبات شورا می شود و قطعا تشکیل جلسه شورا به ریاست حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری یا به نیابت از وی توسط وزیر کشور موجب می شود که ضمانت اجرایی مصوبات شورا افزایش پیدا کند.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی تاکید کرد: دستگاه‌هایی همانند شهرداری‌ها، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و نیروهای نظامی و انتظامی نیز از این پس موظف هستند مصوبات شورای اجتماعی را لحاظ کنند.
میرباقری تصریح کرد: در این جلسات که تاکنون برگزار شده آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و سه موضوع اصلی اعتیاد، حاشیه‌نشینی و طلاق نیز مورد تبادل نظر واقع شد که بر اساس تصمیم‌گیری‌های انجام شده مقرر شد که دستگاه‌های ذیربط گزارش‌هایی را در این سه موضوع ارائه کنند.
وی درباره هشتادمین جلسه شورای اجتماعی نیز اظهار داشت: در جلسه امروز نیز در مورد مسائل مختلف تصمیم‌گیری شد و با احصاء 19 آسیب، اعضا در خصوص این آسیب‌ها اظهارنظر کردند و مقرر شد دستگاه‌های مرتبط شاخص‌هایی را مدنظر قرار دهند و به دنبال آن نیز بررسی ها را انجام دهند تا با این آسیب‌ها مقابله انجام گیرد؛ البته این 19 آسیب نیز فردا به دستگاههای ذیربط اعلام خواهد شد.
قائم مقام وزیرکشور در امور اجتماعی درباره تاکیدات وزیر کشور در موضوع اعتبارات اختصاص داده شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی، گفت: وزیر کشور تاکید کرده که 2 اعتبار به میزان 400 میلیارد تومان در حوزه آسیب‌های اجتماعی تخصیص داده شود که این پول باید برای پیشبرد برنامه‌ها در سطح استان‌ها مد نظر قرار بگیرد.
میرباقری در پاسخ به پرسشی مبنی بر دیدار مسئولین حوزه اجتماعی کشور با مقام معظم رهبری، گفت: حدود 6 ماه پیش گزارش جامعی از آسیب‌های اجتماعی خدمت مسئولین کشور و رهبر معظم انقلاب ارائه شد که در این جلسه تصمیماتی نیز در این حوزه گرفته و مقرر شد تصمیمات پس از 6 ماه از اجرا بار دیگر در جلسه ارائه شود تا اگر لازم شد تاکیدات یا تصمیم‌گیری‌های دیگری انجام شود.
وی از دیدار دو هفته قبل مسئولان کشور و متولیان امور اجتماعی با رهبر معظم انقلاب خبر داد و افزود: در این جلسه‌ خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم که گزارش های لازم خدمت ایشان ارائه شد.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی خاطر نشان کرد: در این جلسه رهبر معظم انقلاب تصمیماتی را اتخاذ کردند و از نظر محتوایی تأکیدات ایشان بر این بود تا برنامه جامعی برای تقسیم کار بین دستگاه‌های مختلف انجام گیرد و شاخص‌های معین تعیین شود و براساس آن شاخص‌ها برنامه‌های فوق‌العاده‌ای که دستگاه‌ها باید انجام دهند تعیین شود، که جلسه امروز شورای اجتماعی نیز برای همین امر شکل گرفت.
میرباقری ادامه داد: در این جلسه مقرر شد سازمان امور اجتماعی در وزارت کشور تشکیل شود که ماموریت آن پیگیری مصوبات شورای اجتماعی وزارت کشور، هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و اجرای نقش دبیرخانه‌ای برای شورای اجتماعی کشور است.
وی در پایان تصریح کرد: شورای اجتماعی کشور متولی ساماندهی امور اجتماعی کشور است که یکی از ابعاد امور اجتماعی بحث‌های آسیبی‌ است که ما از نظر زمانی آن را جلو انداخته‌ایم و مورد لحاظ است.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید