Performancing Metrics

200 اقتصاددان فنلاندی در ایران | اتاق خبر
کد خبر: 342620
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1395 - 10:24
سفیر فنلاند در ایران خبر داد:
سفیر فنلاند در ایران با اشاره به حضور 200 نفر از اقتصاددانان فنلاندی در کشور ایران، اظهار کرد: یکی از اساتید کشور فنلاند توانسته است کتاب شاهنامه فردوسی و کتاب سعدی را از زبان فارسی به انگلیسی برگرداند.

به گزارش اتاق خبر  به نقل از ایسنا، هاریکمراینن سفیر فنلاند در ایران که به لرستان سفر کرده است، در نشست با شهردار خرم‌آباد، گفت: اولین بار است که به این استان سفر می‌کنم.

 ما می‌توانیم در زمینهٔ صنعت، کشاورزی، چرم و تولیدات چرم تبادلاتی با استان لرستان داشته باشیم چون با توجه به شرایط آب و هوایی لرستان، ما شرایط این‌گونه تولیدات را نداریم.

سفیر فنلاند تصریح کرد: امروز عمده‌ترین محصول فنلاند صادرات تکنولوژی است چراکه این کشور دارای صادرات متنوع تکنولوژی است.

کمرانین اضافه کرد: فنلاند دارای استانداردهای بالایی در زمینهٔ تولیدات صنعتی است که می‌تواند یک دوست خوب برای کشور ایران باشد و از طرفی در لرستان نیز که استان خاصی است تولیداتی وجود دارد که برای ما مفید است بنابراین با تولیداتی که ما نیز داریم می‌توانیم تعاملاتی با یکدیگر داشته باشیم.

وی بیان کرد: با مشارکت کشور ایران می‌توان مدرسه تجاری تحصیلات عالی برای هر دو کشور ایجاد کرد چراکه در کشورهای مختلفی ازجمله تایوان، چین، کره جنوبی مرکزی وجود دارد که می‌تواند در این نیز ایجاد شود.

سفیر فنلاند خاطرنشان کرد: کشور فنلاند هرساله آمادگی پذیرش دانشجو در بحث هتل داری و گردشگری را دارد به‌ طوری که امروز دانشجویان برخی از کشورها مانند هند و افغانستان در بحث هتل داری، گردشگری و مدیریت تدریس می‌کنند بنابراین آمادگی داریم تا پذیرای دانشجویان خرم‌آباد در این زمینه باشیم که در این راستا تمام مطالب نیز به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود.

کمراینن افزود: از پیشنهاد شهردار خرم‌آباد برای خواهرخواندگی بین شهر خرم‌آباد و یکی از شهرهای فنلاند استقبال می‌کنم و در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم.

وی با اشاره به حضور 200 نفر از اقتصاددانان فنلاندی در کشور ایران، اظهار کرد: یکی از اساتید کشور فنلاند توانسته است کتاب شاهنامه فردوسی و کتاب سعدی را از زبان فارسی به انگلیسی برگرداند.

سفیر فنلاند با بیان اینکه در اروپا بازیافت مواد اجباری است، گفت: کشور به بحث بازیافت مواد ورود پیداکرده تا زباله‌های رهاشده اطراف شهر را برای بازیافت و تولید مواد جدید به کار بگیرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید