Performancing Metrics

نگارخانه‌ای به وسعت شهر خرداد برپا می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 342743
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1395 - 22:19
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اکران گسترده‌ی آثار هنری در سطح شهر با برپایی دومین دوره‌ی «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» خبر داد.

اتاق خبر: عیسی علیزاده در این‌باره اظهار کرد: «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» سال گذشته دهم تا بیستم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اما امسال در اردیبهشت‌ماه سازمان زیباسازی شهر تهران دو رویداد مهم فرهنگی یعنی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را داشت که با توجه به افتتاح مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، نیاز به اطلاع‌رسانی گسترده داشتند و به همین دلیل امسال زمان برگزاری رویداد «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» را به تعویق انداختیم و این رویداد فرهنگی و هنری از یکم تا دهم خردادماه برگزار خواهد شد.

 او ادامه داد: در این دوره نیز بنا به تصمیم شورای سیاست‌گذاری نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر، آثار هنری شاخص ایرانی و خارجی که عموما در موزه‌ها نگهداری می‌شوند و جزو بهترین‌ آثار هنری هستند برای اکران در فضای تبلیغات شهری انتخاب شده‌اند.

 علیزاده همچنین درباره انتخاب آثار ایرانی گفت: در این دوره، آثار هنرمندان شاخص مدرن از کمال‌الملک به بعد را انتخاب کردیم و بیشتر آثار هنرمندانی به نمایش درخواهد آمد که در قید حیات نیستند.

 او ادامه داد: مجموعه آثار انتخاب‌شده‌ی ایرانی و خارجی در این رویداد هنری حدود ۸۰۰ اثر است که افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. سیاست ما این است که تمام فضاهای تبلیغاتی سطح شهر در این رویداد مورد استفاده قرار گیرد، مگر سازه‌هایی که جای مناسبی نیستند یا خود سازه وضعیت مطلوبی ندارد. در مجموع بیش از دو هزار سازه‌ی تبلیغاتی اعم از عرشه‌ی پل، بیلبورد و دیگر سازه‌های تبلیغاتی برای «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین درباره تفاوت این دوره با دوره نخست این رویداد هنری، اظهار کرد: در این دوره زمان بیشتری برای طراحی، چاپ و نصب در اختیار داشتیم، در حالی که در دوره‌ی قبل در یک زمان ۲۰ روزه این رویداد را برگزار کردیم. این زمان، این امکان را در اختیار ما قرار داد تا ضعف‌های دوره قبل را برطرف کنیم.

 او همچنین از مشاوره با صاحب‌نظران حوزه هنرهای تجسمی و نقد و بررسی روند برگزاری این رویداد در دوره قبل و برطرف کردن اشکال‌ها خبر داد و گفت: در گروه مشاوران، به‌طور مثال نمایندگانی از موزه هنرهای معاصر تهران و موزه ملک حضور داشتند و در نهایت، این نوید را می‌دهیم که به لحاظ انتخاب آثار و اجرای آن شاهد یک اتفاق خوب در سطح شهر باشیم.

 علیزاده در پایان با تأکید بر این‌که در دومین سال برگزاری طرح «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» از کمک مناطق ۲۲ گانه شهرداری در اکران بیشتر آثار استفاده کردیم، افزود: علاوه بر اکران آثار هنرمندان بزرگ داخلی و خارجی با توجه به همزمانی این رویداد با اعیاد شعبانیه و هفته فرهنگی خرمشهر، بخشی از آثار این دوره به طرح‌های متناسب با اعیاد شعبانیه و آزادسازی خرمشهر اختصاص یافته است.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید