Performancing Metrics

پرورش دو هزار قطعه شتر مرغ در دوره هشت ماهه | اتاق خبر
کد خبر: 342770
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395 - 00:02
مدیر عامل شرکت تعاونی «اقدم معتمد پویای ایرانیان» قم گفت: اقتصاد مقاومتی با همت و تلاش ملت ایران و تولیدکنندگان داخلی قابل تحقق می باشد و باید در این زمینه گام های اساسی برداشته شود.

اتاق خبر: مجید کرمیان،از سال 1392 پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، وارد چرخه تولید شده و تاکنون بخشی از نیازهای جامعه را در زمینه گوشت، پوست، تخم، روغن و صابون شترمرغ را تامین کرده است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی فرمودند 'شما باید نگاه به داخل داشته باشید و اگر اقتصاد مقاومتی را به سرانجام برسانید در برابر تحریم ها مقاوم هستید.
کرمیان بیان داشت: کاری را که ما در زمینه پرورش شترمرغ انجام دادیم بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب است و از سال 92، جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس که مدتی در جبهه سلاح در دست داشتیم، اکنون بر اساس نیاز جامعه، سلاح جهاد کشاورزی و اقتصاد مقاومتی را به دست گرفتیم.
وی ادامه داد: در سال 1392 با فرمان رهبر معظم انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی، اتفاق فکری را در قم تشکیل و یک کار جدیدی به نام پرورش شتر مرغ که اقدام تازه ای در داخل کشور است را راه اندازی و توسعه دادیم.
کرمیان بیان داشت: با هماهنگی بسیج از بانک مهر اقتصاد وام هایی را دریافت و زمینی به مساحت 13 هکتار را خریداری کردیم و چهار و نیم هکتار آن را به تولید و پرورش شترمرغ ها اختصاص دادیم.
وی ادامه داد: هم اکنون 50 راس شتر مرغ مولد و هزار قطعه جوجه شتر مرغ در مزرعه داریم، سال گذشته 600 قطعه را تولید و تحویل کشتارگاه ها دادیم و در سال جاری نیز تولید هزار قطعه مجوز داریم و امید است بتوانیم آن را تا دو هزار قطعه هم برسانیم.
کرمیان با اشاره به اشتغالزایی صورت گرفته در این فعالیت تولیدی نیز گفت: در این مزرعه 10 نفر به صورت مستقیم و 70 نفر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت شدند.
وی ادامه داد: علاوه بر شترمرغ، تخم شترمرغ، پر، روغن و صابون آن نیز جز فراوری های ما هستند که استان های قم و تهران، اصفهان و سمنان توزیع می شوند.
این جانباز فعال اقتصادی مقاومتی گفت: ما با توکل به خداوند متعال و سرمایه اندک خود فعالیتی را در زمینه تولید و اقتصاد مقاومتی آغاز کرده و به سرانجام رسیده است و امید است سایر افراد نیز در این زمینه گام های اساسی را بردارند.
وی ادامه داد: سال گذشته ما 15 تن گوشت شتر مرغ را در چرخه مصرف کشور وارد کردیم و برای مشاوره دادن و کمک برای راه اندازی اقدامات مشابه به دیگران نیز امادگی داریم.
وی بیان داشت: این مزرعه تولید شتر مرغ در جعفریه قم قرار دارد.
جعفریه از توابع استان قم است که تا مرکز شهر قم 35 کیلومتر فاصله دارد.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید