Performancing Metrics

دیپلماسی ما باید بر بال اندیشه فرهنگ دفاعی ما سوار شود | اتاق خبر
کد خبر: 342818
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395 - 03:10
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران:
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دیپلماسی ما باید بر بال اندیشه فرهنگ دفاعی ما سوار شود و حامل قدرت این جامعه و اراده ملت آن برای دشمنان باشد.

اتاق خبر - جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دیپلماسی ما باید بر بال اندیشه فرهنگ دفاعی ما سوار شود و حامل قدرت این جامعه و اراده ملت آن برای دشمنان باشد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز یکشنبه در همایش ملی فرهنگ دفاعی افزود: این یک بیان آرزوگرایانه نیست زیرا دشمنان نظام اسلامی فرو ریختند و نباید از آنها بترسیم، در حالیکه قدرتمندیم باید به پیش برویم زیرا این فرهنگ دفاعی ما است.
وی ادامه داد: اساسا همانگونه که رهبر عظیم‌الشانمان در کلامی فشرده و عمیق فرمودند دفاع جزوی از هویت یک ملت است و فرهنگ که مجموعه نظام ارزش‌ها، نگرش‌ها، باورها، اعتقادات، الگوهای رفتاری و خزائن تفکر و اندیشه یک جامعه را شکل می‌دهد، یکی از مهمترین عناصر حیات هر ملت محسوب می‌شود.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: فرهنگ، روح یک جامعه است. هر جامعه دارای یک کالبد هندسی است. یک جسم مادی که البته بخشی از بزرگی و عظمت یک ملت محسوب می‌شود اما آنچه که بیش از این هندسه و جسم مادی یعنی ابعاد جغرافیایی، کمیت جمعیت، ثروت‌های مادی، نشانگر بزرگی و شکوه عظمت یک ملت است، آن روح و تفکر یک ملت و ذهنیت و قبل یک جامعه است.
سردار سلامی افزود: اگر امروز با این مفهوم روبرو می‌شوید که در ادبیات سیاسی دنیای غرب، آمریکایی‌ها چگونه می‌توانند قلب و ذهن دنیای اسلام را تسخیر کنند، این نشان‌دهنده قلب و ذهن یک جامعه است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: ملت‌هایی که قلب و ذهن متصل خود را با قلب و ذهن بیگانه پیوند می‌زنند و فاقد اندیشه مستقلی برای حیات هستند، و فرهنگ آنها در فرهنگ بیگانگان ادغام و ذوب شده، فاقد زندگی و حیات انسانی هستند. این دیدگاه قرآن مجید است.

** جداسازی جسم و ذهن یک جامعه، راهبرد فرهنگی کشور مهاجم است
سردار سلامی افزود: جداسازی جسم یک جامعه از ذهن او، یک راهبرد فرهنگی کشور مهاجم است. استکبار بدنبال جداسازی ذهن ملت‌ها از جسم آنهاست تا حرکات فیزیکی و رفتار جوامع تابع مدل‌های فکری درونی آنها نباشد و این یعنی استعمار، وابستگی فرهنگی، وابستگی ذهنی و وابستگی عقلی و مرگ یک ملت.
وی گفت: علائم حیات یک ملت در استقلال همه جانبه آن ملت توصیف و تعریف می شود و فرهنگ، نماد اصلی هویت و شخصیت اصلی یک ملت است؛ بنابراین پاسداشت ارزش های فرهنگی یک جامعه به معنای حفظ حیات آن جامعه است و برای ما این موضوع اهمیت فوق العاده ای دارد.
سردار سلامی افزود: فرهنگ دفاعی ما از درون گذرگاه های سختی از تاریخ نزدیک، از درون شکیبایی ها، مقاومت ها، ثبات قدم ها، خودباوری ها، اعتماد به نفس ها، از درون جاده‌ های نورانی جهاد در راه خدا، پذیرش شهادت طلبی ‌ها، محاصره های سخت، فشارهای ویرانگر و تحمل رنج ها و مصیب ها عبور کرده و ملت ما توانمند، خودباور، با ترازهای منزلت عمیق، ایستا و ثابت قدم مقابل قدرت های به ظاهر جهانی ایستاده است، ملتی استوار، صاحب اراده و همت که بزرگیش به بزرگی شخصیت های استتثایی و منحصر بفردی است که دامنه عظمت این کشور و ملت را هزاران کیلومتر وسعت داده اند.
وی با بیان اینکه شخصیت و هویت این جامعه از اسلام سرچشمه گرفته، تصریح کرد: ما وقتی یک ملت بزرگ هستیم که قدرتهای بزرگ را کوچک بشماریم، همانگونه ای که قرآن به ما آموخته است.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: درک عظمت حقیقت در منطق اسلام یکی از مهمترین جنبه های فرهنگ دفاعی ما است، با این آموزه ها و از مردمک چنین نگاهی به جهان می نگریم.
وی افزود:‌ این ژئوپولتیک که امروز داریم در دوران طاغوت هم داشتیم، اما چه چیزی آن را متفاوت کرده است، ما امروز در جبهه های نبرد وسیعی در رویارویی مستقیم و غیر مستقیم با قدرتهای استکباری هستیم.
سردار سلامی توضیح داد: سلاح ها بخودی خود بی ‌جان هستند و جغرافیا به تنهایی کاری نمی ‌کند اما وقتی با فرهنگ و باورهای یک ملت ترکیب می ‌شوند تاثیر بسزایی برجای خواهند گذاشت.
وی خاطرنشان کرد: تجربیات بزرگی در ساختن فرهنگ دفاعی داریم، آنچه را که قرآن به ما فرموده است، این ملت آن را بر روی زمین تفسیر کرده، اگر غیر از یک فرهنگ دفاعی مبتنی بر روح جهاد و ایستادگی و فداکاری و نترسیدن نبود، آیا این ملت می ‌توانست هشت سال در برابر ائتلاف از امپراطوری های جهانی مقابله و از کرامت، آبرو و سرمایه های مادی و معنوی خود دفاع کند؟
جانشین فرمانده سپاه یادآور شد: تنها و تنها تکیه بر این ارزش ها بود که از ملت بی دفاع ما توانست یک قدرت شکست ناپذیر و افسانه ای در تاریخ بشر بسازد و به عنوان یک مدل از روح مقاومت و پیشرفت به جهان معرفی کند.
وی گفت: وقتی اسلام، مردم و ولایت با هم پیوند خوردند و یک حقیقت شدند و روح بزرگ رهبری در جامعه تکثیر شد و انسان ها قد کشیدن و جامعه ما یک روح جدیدی یافت، توانستیم بزرگترین شاهکار اسلام و ایران را رقم بزنیم.
سردار سلامی تصریح کرد: وقتی که یک ملت رشد می کند و به بلوغ در آگاهی و ایمان می رسد و شایسته چنین عظمت های می شود و می تواند تمام سناریوهای دنیای به هم پیوسته استکبار را خنثی کند و از یک جنگ هشت ساله تا یک محاصره جهانی عبور کند؛ یک ملت پیروز است.
وی گفت: واقع بینانه می گویم که این ملت صبر کرد، ثبات قدم به خرج داد و نترسید زیرا هر ملتی که می ترسد هر روز می میرد، اما ما به ملتی تبدیل شده ایم که هرگز نمی ترسید و هرگز نمی میرد.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن می‌خواست با تحریم اقتصادی ما را به تسلیم سیاسی وادار کند، افزود: ملت ما در عین تحمل فشار و محاصره و تحریم اقتصادی که تهدید نظامی نیز همواره چاشنی آن بود و تحمل فشار سیاسی برای منزوی کردن جامعه ما در سطح جهانی، هم توطئه‌های دشمن را خنثی کرد و هم تمرکز آن را بر قلب جهان اسلام یعنی ایران بر هم زد و جبهه های مختلفی در برابر آن ایجاد کرد.
وی گفت: ملت ما در یک میدان نبرد جهانی، هم می‌ جنگد، هم آسیب نمی ‌بیند و هم کوتاه نمی‌آید؛ این فرهنگ دفاعی ما است و هرگز در منطق دفاعی خود به دنبال قتل انسانی نیستیم.
سردار سلامی تاکید کرد: دلبستگی به غرب به عنوان مدینه فاضله یک سراب و فریب است و مسیر سعادت مسلمانان از ایستادگی و جهاد و توکل به خدا می‌گذرد؛ این آرزو که مسیر سعادت ما از جاده غرب می ‌گذرد، کوته ‌بینی سیاسی و بی احترامی به ملت ما است.
همایش ملی فرهنگ دفاعی، بمنظور تبیین، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دفاعی کشور و تقویت مؤلفه ‌های فرهنگی با همکاری و مشارکت نهادها و سازمان ‌های کشوری و لشکری توسط معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و با حضور اندیشمندان، کارشناسان و مسئولان کشوری و لشکری و با مشارکت 48 دستگاه مختلف در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا وسیما در حال برگزاریست.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید