Performancing Metrics

اتحادیه اروپا مثل «هیتلر» درصدد ایجاد دولتی فراگیر است | اتاق خبر
کد خبر: 342868
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395 - 06:11
شهردار سابق لندن:
'بوریس جانسون' شهردار سابق لندن و از حامیان سرسخت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در گفت وگویی جنجالی ضمن تشبیه اتحادیه اروپا به هیتلر گفت این اتحادیه همانند نازی ها خواهان ایجاد یک دولت قوی فراگیر است.

اتاق خبر - بوریس جانسون شهردار سابق لندن و از رهبران کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تلاش‌های این اتحادیه را به تلاش‌های «آدولف هیتلر» رهبر حزب نازی برای تسلط بر اروپا تشبیه کرد هر چند تصریح کرد که بروکسل برای رسیدن به اهدافش از شیوه های متفاوت از نازی ها استفاده می کند.

وی در این گفت وگوی جنجالی عنوان کرد که ناکامی های مکرر و «فاجعه بار» اتحادیه اروپا سبب تشدید تنش میان اعضاء آن شده و این مساله باعث گردیده است که آلمان ها برقدرت شان بیفزایند، اقتصاد ایتالیا تضعیف شود و یونان نابود شود.
بوریس جانسون با بیان اینکه در طول دو هزار سال گذشته رهبران اروپا برای ایجاد وحدت اروپایی با استقرار یک دولت واحد همانند دوره طلایی رومی‌ها تلاش کرده اند، گفت: «ناپلئون، هیتلر و شمار دیگری از افراد در این زمینه تلاش کردند اما در نهایت، این تلاش ها به تراژدی تمام شد. اتحادیه اروپا هم تلاشی در همین راستا است که با روش‌های مختلف انجام می‌گیرد.»
شهردار سابق لندن افزود: اما مشکل اصلی این است که هیچ وفاداری به ایده اروپا وجود ندارد چون هیچ مرجع قدرت واحدی نیست که همه به آن احترام بگذارند که همین مساله دلیل این خلاء دمکراتیک است.
جانسون همچنین از مردم انگلیس خواست تا با رای دادن به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا، بار دیگر در صحنه سیاسی نقش آفرینی کنند.
به دنبال این اظهارات رسانه های انگلیسی از صبح روز یکشنبه به انعکاس اظهارات جنجالی جانسون پرداخته واشاره وی به هیتلر را مغایر عرف سیاسی انگلیس می دانند.
شبکه رادیویی 'ال.بی.سی 'با انعکاس این اظهارات یادآور شد که تنها دو هفته پیش 'کن لیوینگستون' شهردار پیشین لندن به دلیل مرتبط دانستن هیتلر با صهیونیست ها از عضویت حزب کارگر تعلیق شد؛ این درحالی است که بوریس جانسون آزادانه اتحادیه اروپا را به هیتلر تشبیه نموده است.
'هیلاری بن'، وزیر خارجه کابینه در سایه حزب کارگر نیز اظهارات جانسون را توهین آمیز خوانده و گفته است: کمپین حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بازی را در عرصه اقتصادی باخته و به همین دلیل از کوره در رفته اند.
وی افزود: پس از جنگ جهانی دوم، اتحادیه اروپا به پایان دادن سال ها اختلاف در این قاره کمک کرد و اینکه بوریس جانسون چنین اظهاراتی را بیان کند، توهین آمیز و ناامید کننده است.
شمار دیگری از شخصیت های سیاسی طرفدار ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا نیز اظهارات جانسون را محکوم کرده و عنوان بیان داشته اند که حنای او دیگر رنگی ندارد.
با این حال 'نایجل فاراژ 'رهبر حزب ضد مهاجر و ضد اروپایی 'یوکیپ' گفته است که از جانسون برای نخست وزیری انگلستان حمایت می‌کند و وی جانشین خوبی برای دیوید کامرون رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر کنونی است.
اظهارات جانسون در حالی بیان می شود که کمتر از شش هفته دیگر مردم انگلیس قرار است به ماندن و یا خروج کشورشان از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت رای دهند.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه گذشته در سخنانی در 'آکسفوردشایر ' در 'ونتی' گفت که در صورتی که مردم انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا بدهند، به پایداری و پیشرفت کشورشان صدمه وارد خواهد شد.
کامرون افزود: من کاملا متقاعد شده ام که امنیت اقتصادی ما در صورت حضور در اتحادیه اروپای اصلاح شده بهتری تامین خواهد شد و درصورت خروج از آن در معرض خطرات جدی قرار خواهیم گرفت.
وی اضافه کرد: رای به خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی 23 ژوئن، به معنای دادن رای به هزینه های بالاتر، فرصت های شغلی کمتر و رشد اقتصادی کمتر خواهد بود.
نخست وزیر انگلیس افزود: خروج از اتحادیه اروپا به طور بالقوه می تواند باعث رکود اقتصادی شود و این چیزی نیست که اقتصاد ما به آن نیاز داشته باشد.
در حال حاضر با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری این‌همه پرسی، مسئله ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا علاوه بر تشدید دامنه فعالیت هر دو جناح داخلی مخالف و موافق برگزیت در داخل این کشور، بیش‌ازپیش ابعاد فراملی یافته است و تاکنون نیز شماری زیادی از نهادهای اقتصادی و مالی ، سیاستمداران جهان خصوصاً رهبران اروپایی درارتباط با آن موضع گرفته‌اند.
انتظار می رود که اظهارات جانسون از سوی رهبران اروپایی نیز محکوم شود.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید