Performancing Metrics

رزمایش «شیر آماده» از ابتدا ماهیتی دو طرفه داشت | اتاق خبر
کد خبر: 342875
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395 - 06:44
مقام اردنی:
ژنرال « فهد الضامن» مسئول رزمایش مشترک اردن و آمریکا موسوم به «شیر آماده» مدعی شد رزمایش «شیر آماده» از ابتدا ماهیتی دو طرفه داشت و عدم حضور کشورهایی که سال گذشته در این رزمایش حضور داشتند و امسال حضور ندارند، معنای خاصی ندارد.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری فرانسه از امان ( پایتخت)، ژنرال « فهد الضامن» مسئول رزمایش مشترک موسوم به «شیر آماده» با اعلام مطلب فوق، افزود: این رزمایش که امروز شروع شده است ،از آغاز رزمایشی دو طرفه بود که در سال های اخیر به رزمایش هایی با حضور کشورهای دیگر تبدیل شد که این امر به درخواست خود کشور ها بوده است.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، اعلام شده که رزمایش نظامی «شیر آماده» به منظور افزایش سطح قدرت و مهارت نظامی نیروهای مشترک امریکا و اردن برای مواجهه با دشمنان، تهدیدات تروریسم و احتمال حملات شیمیایی انجام می گیرد.
این رزمایش مشترک شامل آموزش های مرزبانی، فرماندهی عملیات در سطح رزمایش آبی، خاکی و هوایی در مناطق مختلف اردن خواهد بود.
در این آموزش ها و رزمایش ها که قرار است بمدت 9 روز ادامه داشته باشد، سه هزار نیروی نظامی آبی، خاکی و هوایی آمریکایی شرکت دارند.
فرماندهی ارتش اردن پیشتر اعلام کرده بود که این رزمایش سالیانه، با هدف افزایش روابط بین نیروهای مسلح دو کشور و توسعه قدرت دفاعی انجام می‌شود و عملیات برنامه‌ریزی استراتژیک و اجرای آن را در بر می‌گیرد.
سال گذشته نیز این رزمایش با شرکت 18 کشور در اردن برگزار شد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید