Performancing Metrics

ایران کشوری آسیب پذیر است | اتاق خبر
کد خبر: 342941
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395 - 08:48
مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر، ایران را کشوری آسیب پذیر دانست و گفت: وظیفه این جمعیت نه تصدی گری، بلکه بسترسازی، تشویق، پشتیبانی و ترویج اقدامات آموزنده و بشردوستانه است.

اتاق خبر: افشین علیخانی روز دوشنبه با بیان اینکه هلال احمر اهداف بزرگی از جمله تسکین آلام بشری را دنبال می کند، افزود: مهمترین اصل برای هلال احمر آن است که هیچکس در هیچ جای جهان آسیب نبیند و کرامت او حفظ شود و همواره از امنیت و زندگی سالم و ایمن برخوردار باشد.

ایران کشوری آسیب پذیر است
وی همچنین این باور را که ایران کشوری حادثه خیزی است، رد کرد و گفت: کشور آسیب پذیری داریم و این نگاه که ایران کشوری حادثه خیز است را درست نمی دانم زیرا هنوز هم بی توجه به شرایط آسیب پذیری کشور، اقدام به ساخت وساز در مناطق پرخطر وحتی روی گسل می کنیم و بعد انتظار داریم که خسارت کمی ببینیم.
علیخانی ادامه داد: اینکه ایران میزبان چه میزان سیل و زلزله باشد اهمیت ندارد، آنچه مهم است آن است که تا چه میزان از این حوادث آسیب می بینیم.
وی درباره اقدامات جمعیت هلال احمر در حوزه درمان و بهداشت گفت: هلال احمر در بخش معاونت بهداشت و درمان و توانبخشی فعال است اما به این معنا نیست که در بخش خصوصی با وزارت بهداشت موازی کاری می کند.
مدیرکل بهداشت و ‌درمان جمعیت هلال احمر افزود: هلال احمر بنا بر نیاز منطقه و دقیقا هماهنگ با سیاست کلان وزارت بهداشت و همسو با نیازهای دانشگاهی که احصاء می شود، فعالیت هایی را به انجام می رساند.
وی ادامه داد:‌ هلال احمر در حوزه سلامت از گوناگونی ویژه ای برخوردار است که آن هم بخاطر نیاز جمعیت هلال احمر است.
علیخانی گفت: توانبخشی و درمان جمعیت هلال احمر در راستای کاهش مشکلات مردم گام برمی دارد و وظیفه آن کمک به افراد کم درآمد و کم بضاعت است.
مدیرکل بهداشت و درمان هلال احمر افزود: ‌حلقه مفقوده زیادی در حوزه بهداشت نداریم اما توانبخشی با همه جوانبی که دارد یک حلقه مفقوده است و باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی گفت:‌ توانبخشی حلقه گسترده، علمی و پیچیده ای است که دارای استانداردهای زیادی است که در اهداف کلان کشور نبوده و برخلاف بهداشت، فاصله زیادی در آن مشاهده می شود.
مدیرکل بهداشت و درمان هلال احمر خاطر نشان کرد: این جمعیت یکصد مرکز توانبخشی دارد و دارای بیمارستان فوق تخصصی است.

 وزارت بهداشت در مواقع نیاز به کمک باید به هلال احمر فکر کند
علیخانی در مورد وضعیت مطلوب برای هلال احمر گفت: وضعیت مطلوب برای هلال احمر آن است که هر جا وزارت بهداشت احساس کند نیاز به کمک نهادی دارد، باید به هلال احمر فکر کند زیرا هیچ جا بهتر از هلال احمر نیست و باید به عنوان بازویی مطمئن برای وزارت بهداشت باشیم.
وی اعتماد عمومی مردم به هلال احمر را یکی از ویژگی‌های بارز هلال احمر دانست و گفت: همه مردم می توانند در کار بشردوستانه مشارکت کنند تا آثار چنین اقدامی در جامعه قابل مشاهده باشد.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید