Performancing Metrics

آمادگی برای صادرات 2 میلیون تنی گندم | اتاق خبر
کد خبر: 343125
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395 - 23:46
در شرایطی که هم اکنون فصل برداشت گندم و دانه‌های روغنی آغاز شده و به اوج خود نزدیک می‌شود، معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: تا کنون 2000 میلیارد تومان گندم از کشاورزان خریداری شده و بهای آن نیز در حال پرداخت است که با توجه به رسیدن به مرز خودکفایی آمادگ

اتاق خبر: علی قنبری - مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ، از ابتدای فصل برداشت گندم تا کنون بالغ بر یک میلیون و 600 هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش 2000 میلیارد تومان خریداری شده که 1100 میلیارد تومان آن به کشاورزان پرداخت شده و مابقی آن نیز در حال پرداخت است.

وی افزود: عمده گندم خریداری شده از خوزستان و حدود یک میلون و 100 هزار تن بوده و ما بقی آن از دیگر استان‌های جنوبی کشور است.

رسیدن به مرز خودکفایی و آمادگی برای صادرات گندم

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: شرایط مناسبی در کشور حاکم است و به نظر می‌رسد امسال بیش از 9.5 میلیون تن گندم خریداری شود و با توجه به رسیدن به مرز خودکفایی امسال هیچ گندمی از سوی دولت وارد نمی‌شود و اگر دولت اجازه دهد پتانسیل صادرات گندم تا حدود دو میلیون تن را نیز خواهیم داشت.

قنبری اظهار کرد: هم اکنون فصل خرید تضمینی گندم به اوج خود نزدیک می‌شود و عمده مطالبات کشاورزان و مابقی آن نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه از نظر سلامت و کیفییت وضعیت بسیار مناسبی در کشور وجود دارد، گفت: شرکت بازرگانی دولتی بر اساس جدول پاکی گندم را خریداری می‌کند و اگر مشکلی مانند ناخالصی در این زمینه وجود داشته باشد، نمی‌خریم چرا که همه چیز بر اساس روال قانونی و کاملا استاندارد انجام می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در خصوص خرید تضمینی کلزا اعلام کرد: از اواخر سال گذشته تا کنون حدود 17 هزار تن کلزا از استان‌های مختلف خریداری شده است و بهای آن نیز در حال پرداخت به کشاورزان است.

قنبری با بیان اینکه مسئولیت خرید کلزا نیز از اواخر سال گذشته و با شروع فصل برداشت این محصول، به شرکت بازرگانی دولتی ایران واگذار شد، تصریح کرد: دولت به این دلیل می‌خواهد خود متولی خرید تضمینی دانه‌های روغنی مانند کلزا باشد تا به کشاورزان بابت بازار محصولشان اطمینان بدهد که آن‌ها برای افزایش تولید خود در سال‌های آینده انگیزه کافی داشته باشند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید