Performancing Metrics

مذاکره پاریس و واشنگتن درباره زمان برگزاری نشست فلسطین | اتاق خبر
کد خبر: 343386
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395 - 17:48
احتمال تاخیر چند روزه نشست
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که موعد برگزاری نشست پاریس درباره فلسطین با دستور کار جان کری متناسب نیست و واشنگتن در حال بررسی تعیین تاریخ دیگری با فرانسوی‌ها است.

اتاق خبر - به نوشته روزنامه القدس العربی، نشست پاریس برای بررسی حل اختلافات و درگیری میان فلسطین و اسرائیل قرار است سی ام ماه مه جاری(10 خرداد) برگزار شود اما از چند روز پیش شک و تردید درباره حضور جان کری، وزیر خارجه آمریکا در این نشست وزراتی به وجود آمده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما به وضوح گفتیم که تاریخ 30 مه با دستور کار جان کری متناسب نیست و در حال حاضر ما با فرانسوی‌ها در حال بررسی تاریخ جایگزینی برای این نشست هستیم.

روز سی‌ام مه یک روز تعطیل بسیار مهم در آمریکا است که به بزرگداشت نیروهای مسلحی اختصاص دارد که در جنگ‌های داخلی این کشور در سال‌های 1861 تا 1865 کشته شده‌اند.

کربی تأکید کرد که ماه مه به دلیل مناسبت‌ها و سفرهای کاری مختلف برای کری سنگین است و وی در حال حاضر قبل از سفرش به آسیا در 27 مه به اروپا سفر کرده است. وی قرار است اوایل ژوئن نیز به چین سفر کند.

اخیرا ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه به فلسطین و اراضی اشغالی برای بررسی طرح صلح پاریس سفر کرد. اسرائیل همچنان با این طرح مخالف است.

مقامات فرانسه گفته‌اند که آماده به تأخیر انداختن نشست پاریس برای چند روز هستند تا جان کری بتواند در آن حضور داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که هنوز تصمیم رسمی در این باره گرفته نشده است.

در همین راستا، رامی حمدالله، نخست‌وزیر دولت توافقی فلسطین در گفتگو با الجزیره گفت: نشست مشورتی اوایل ماه آتی میلادی با مشارکت وزرای خارجه بیش از 20 کشور عربی و غربی برگزار می‌شود تا امکان برگزاری نشست گسترده بین المللی صلح براساس طرح فرانسه را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس در اواسط تابستان امسال اجرای توافق‌نامه‌های بین المللی و قطعنامه‌های 242 و 338 شورای امنیت است.

وی به خبرنگاران در رام الله گفت: ما امیدواریم که این نشست چارچوب کاری جدیدی را برای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران میان ما و اسرائیل ایجاد کند. ما از 22 سال پیش با اسرائیلی‌ها صحبت کرده‌ایم و هیچ چیزی عایدمان نشده برای همین از طرح برگزاری کنفرانس بین المللی صلح حمایت می‌کنیم.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید