Performancing Metrics

پیش‌بینی رشد 8 درصدی مصرف برق در پیک تابستان امسال | اتاق خبر
کد خبر: 343391
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395 - 18:04
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: امسال نسبت به سال گذشته با رشد 8 درصدی مصرف برق در پیک تابستان مواجه هستیم.

اتاق خبر: نشست هماهنگی بهره‌برداری از شبکه برق کشور در تابستان پیش رو با حضور مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، معاون راهبری برق کشور، مدیران ارشد و نیز مدیران دیسپاچینگ مناطق در سالن کنفرانس شرکت مدیریت شبکه برق ایران برگزار شد.

رضا ریاحی با اشاره به نزدیک شدن تابستان گفت: با توجه به نزدیکی تابستان و پیک پیش رو در سال 95 بایستی با هم‌فکری مناطق تمهیداتی اندیشیده شود که بتوانیم با سربلندی پیک را پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه افزود: امسال نسبت به سال گذشته شرایط کمی متفاوت بوده و رشد 8 درصدی را شاهدیم و این امر نشانگر کمبود 3000 مگاوات تولید در این بخش خواهیم بود.

ریاحی دیسپاچینگ‌های مناطق را بازوی اجرایی دیسپاچینگ ملی خواند و افزود: دیسپاچینگ مناطق به عنوان بازوی اجرایی دیسپاچینگ ملی بوده و به دنبال تقویت آن‌ها هستیم، به طوری که طی تمهیدات اندیشیده شده دیسپاچینگ مناطق دیتاهای تمامی پست‌ها را به صورت یک‌جا در دیسپاچینگ جمع‌آوری کرده و به دیسپاچینگ ملی ارائه می‌دهند.

وی افزود: ارائه این اطلاعات نباید به گونه‌ای باشد که دیسپاچینگ مناطق ضعیف عمل کنند، در واقع جمع‌آوری اطلاعات سیاستی در راستای تقویت و بهبود فعالیت‌های دیسپاچینگ مناطق خواهد بود.

ریاحی به فرسوده بودن سامانه‌ها اشاره کرد و گفت: این سامانه‌ها قدیمی بوده و نیاز به بازسازی و به روزرسانی دارند و امیدواریم که با سیاست‌های اتخاذ شده بتوانیم وضعیت موجود را بهبود ببخشیم.

وی مدیران دیسپاچینگ مناطق را به اجرای فرامین از سوی دیسپاچینگ ملی فراخواند و گفت: اخیراً دستورالعمل ابلاغ شده در بخش دیسپاچینگ ملی بهره‌برداری و به روزرسانی شده و طبق این دستورالعمل تمامی مناطق ملزم به اجرای فرامین از سوی دیسپاچینگ ملی بوده و باید فوراً و بدون درنگ فرمان صادره را اجرا نمایند.

ریاحی در پایان از ارزیابی دیسپاچینگ‌ها خبر داد و افزود: طی یک برنامه‌ای ارزیابی دیسپاچینگ‌های مناطق را در برنامه داریم که طی این ارزیابی از دیسپاچینگ‌هایی که شرایط بهتری را نسبت به دیسپاچینگ‌های دیگر دارند تقدیر خواهد شد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید