Performancing Metrics

اصلاح طرح بانکداری به سرنوشت اصلاح قانون مالیات و تجارت دچار شد | اتاق خبر
کد خبر: 343423
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395 - 20:04
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری با بیان اینکه اختلاف نظرهایی در خصوص جزئیات طرح اصلاح نظام بانکی وجود دارد گفت: احتمالا همین موضوع باعث خواهد شد این طرح با تاخیر به تصویب برسد اما با توجه به تضاد محتوایی که در خصوص بانکداری اسلامی و نظام بانکداری به لحا

اتاق خبر: بهروز خدارحمی در خصوص طرح عملیات بانکداری بدون ربا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این طرح شروع خوبی برای حوزه بانکی و بازار سرمایه است.

وی در مورد اینکه آیا این طرح در مجلس نهم به تصویب خواهد رسید یا خیر؟ ، افزود: با توجه به فشارهایی که وجود دارد بعید به نظر می رسد این طرح در مجلس کنونی به نتیجه برسد اما این طرح نیاز جدی بازار پول به شمار می رود.

خدارحمی با اشاره به تعویق چندین ساله ارائه این طرح از سوی دولت به مجلس گفت: به نظر می‌رسد این طرح نیز  به سرنوشت اصلاح قانون مالیات و قانون تجارت دچار شده است.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری با بیان اینکه اختلاف نظرهایی در خصوص جزئیات این طرح وجود دارد گفت: احتمالا همین موضوع باعث خواهد شد این طرح با تاخیر به تصویب برسد اما با توجه به تضاد محتوایی که در خصوص بانکداری اسلامی و نظام بانکداری به لحاظ قوانین و مقررات وجود دارد به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده تا این موضوع حل شود.

خدارحمی تصریح کرد: آنچه که قوانین و مقررات بانک مرکزی در قالب مصوبات و شورای پول و اعتبار می‌دهد و ساری و جاری می شود اختلافات فاحشی با بانکداری اسلامی دارد زیرا نهادهای پولی مملکت با عرف های فراگیر و قوانین و مقررات بانکی در تضاد بوده و فاصله زیادی دارد.

منبع:ایلنا
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید