Performancing Metrics

نوع استفاده از منابع طبیعی مشکل امروز کشور است | اتاق خبر
کد خبر: 343484
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 00:58
نماینده ولی فقیه در استان فارس چگونگی استفاده از منابع طبیعی و ذخایر زیر زمینی کشور را از مشکلات بزرگ عنوان کرد.

اتاق خبر: آیت الله اسد الله ایمانی ظهر سه شنبه در دیدار با مسئولین نمایندگی های مقام معظم رهبری در منابع طبیعی کشور با بیان اینکه سراسیمه در حال نابودی منابع طبیعی هستیم، گفت: استفاده نادرست از منابع طبیعی و ذخایر زیرزمینی از مهمترین مشکلات امروز کشور است که باید هرچه سریعتر ساماندهی شود.

وی ادامه داد: بهره برداری ما از منابع طبیعی حساب شده نیست به همین دلیل شاهد بروز مشکلات فراوان هستیم که نمونه آن را در استان فارس مانند نشست زمین و کسل ها شاهد هستیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی نمونه بسیار مهم از عدم برنامه ریزی منابع است زیرا به گونه ای برداشت کردیم که امروز با مشکل مواجه شده ایم.

آیت الله ایمانی ادامه داد: برداشت از ذخایر نفتی نیز به همین شکل بدون برنامه است در حالیکه دیگر جایگزین نخواهد شد و از طرفی منابع طبیعی خود را نیز بدون برنامه ریزی مناسب از بین بردیم مانند درختان پهن برگ استان فارس که دیگر جایگزین ندارد.

وی با اشاره به اینکه گیاهان دارویی از جمله مواد بسیار مهم در مسیر استفاده درست از منابع طبیعی است، گفت: استان فارس و دیگر استان های کشور ظرفیت بسیار بزرگی در بحث استفاده از گیاهان دارویی دارند که باید با برنامه ریزی مناسب به فکر ارزش افزوده این تولید نیز باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه امروز مراتع فارس به دلیل چرای دام زیاد، از بین رفته، گفت: درحال حاضر تعداد دام موجود در فارس از میزان مراتع برای چرا بیشتر است به همین دلیل شاهد آسیب رسانی به مراتع و منابع طبیعی هستیم.

آیت الله ایمانی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که منابع طبیعی و جنگل ثروت کشور به حساب می آیند و باید برای استفاده از این سرمایه ارزشمند برنامه ریزی درست ارائه کنیم تا نسل های آینده نیزاستفاده کنند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید