Performancing Metrics

حمله انتحاری به وزارت کشور افغانستان ناکام ماند | اتاق خبر
کد خبر: 343522
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 02:58
معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که یک مهاجم انتحاری با کامیونی مملو از مواد منفجره که قصد حمله به وزارت کشور را داشت، شناسایی و دستگیر شد.

اتاق خبر - «نجیب دانش» روز سه شنبه به رسانه های افغانستان گفت که مهاجم دستگیر شده قصد داشت این کامیون را در مقابل ساختمان وزارت کشور منفجر کند، اما پیش از رسیدن به مقصد ؛ شناسایی و دستگیر شد.
دانش افزوده است که مهاجم قصد داشت تا از مسیر بیمارستان «جمهوریت» به وزارت کشور حمله انفجاری انجام دهد. این بیمارستان در شرق وزارت کشور و همجوار با این وزارتخانه است.
وزارت کشور افغانستان در منطقه مرکزی و پرجمعیت کابل واقع شده است.
گروه طالبان با راه اندازی عملیات 'عمری' از اول فروردین ماه امسال ، پس از ناکامی در رسیدن به اهداف خود در تصرف سرزمین، بر انجام عملیات انتحاری و بمب گذاری در اماکن و معابر عمومی افزوده است.
این گروه پس از اعدام شش تن از اعضایش ، نسبت به انجام حملات تلافی جویانه به دولت افغانستان هشدار داد و اعلام کرد که این افراد در سال های گذشته دستگیر شدند، اما به خاطر حمله به اداره دهم ریاست امنیت ملی اعدام شدند.
دولت افغانستان روز نوزدهم اردیبهشت امسال شش تن از اعضای گروه طالبان را که به گفته دولت در انجام عملیات مسلحانه دست داشتند، اعدام کرد.
این اعدام ها چند روز پس از یک بمب گذاری مهیب در مقابل یکی از ادارات امنیت ملی که ماموران آن مسئولیت حفاظت از شخصیت های برجسته سیاسی را به عهده داشتند، صورت گرفت.
معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان درباره شناسایی و دستگیری فردی که قصد داشته است امروز به وزارت کشور حمله کند، گفته است که در آینده ماهیت این فرد و اطلاعات دیگری در اختیار رسانه ها قرار داده خواهد شد.
پیش بینی می شود فرد دستگیر شده از اعضای گروه طالبان باشد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید